• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reg skylts dekal olaglig

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Såg på styrelseinformation att en styrelsemedlem tar fram kostnad för dekal för regskylt. Att anbringa dekaler på regskylten är olagligt.

Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Reg skylts dekal olaglig

Klistra inga märken på registreringsskylten!

Eftersom det förekommer uppgifter i media om att olika typer av klistermärken klistras på registreringsskyltar vill vi på Transportstyrelsen förtydliga vilka regler som gäller.
Man får inte klistra några andra märken än tidigare utfärdade kontrollmärken på en registreringsskylt, oavsett vilken typ av klistermärke det är. Detta finns reglerat i förordningen om vägtrafikregister (2001:650) §8, 7 kap.

”På en registreringsskylt får inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. Har ett märke satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det dock inte tas bort.”

Vi vill också informera om att det går att beställa en ny registreringsskylt via en tjänst här på vår webbplats. En ny skylt kostar 80 kronor.

Beställ registreringsskylt

Läs mer om kontrollmärket

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Helt rätt Sharky.
Jag kunde uttryckt mig bättre i informationen.

Enl. Bosses inlägg klargjort. Tack Bosse!

Idéen är från medlem. Presenters framöver om/när detta faller på plats.

Mvh. Sekr.

Såg på styrelseimformation att en styrelsemedlem tar fram kostnad för dekal för regskylt. Att anbringa dekaler på regskylten är olagligt.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Ny hållare för regskylt.Och vem skulle betala för en sådan??? Ingen skulle jag tro.

HaDe Hasse

Senast ändrad:

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025

Jag skulle också gärna betala för en just reg.plåtshållare.
Då slipper man åka omkring med ett firmamärke från en HB-säljare.
Denna sitter ofta monterad vid leverans av en HB.

Toppen!!

Kom med ett vettigt pris, så tror jag att många "hakar på".

Mvh

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Vi har Alla rätt till en åsikt...
Nu är det så att detta inkommit till styrelsen för behandling...

Då gör vi vårat jobb! /återkommer i ärendet.
HaDe/Sekr.

Personligt tyckande:
Som hbk medlem köper jag en ny plast ram till min reg. skylts hållare 8dagar i veckan.
Om en lokal bilverkstad kan bjuda på dito vid service, lär detta inte kosta allt för mycket för våra medlemar!
Kan även tänka mig byta ut de jag har på mina personbilar, trevligt vid tex. stopp ljus!

Ny hållare för regskylt.Och vem skulle betala för en sådan??? Ingen skulle jag tro.

HaDe Hasse

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Jag skulle också gärna betala för en just reg.plåtshållare.
Då slipper man åka omkring med ett firmamärke från en HB-säljare.
Denna sitter ofta monterad vid leverans av en HB.

Toppen!!

Kom med ett vettigt pris, så tror jag att många "hakar på".

Mvh

Innan dessa reklamhållare fanns så medföljde distanser och skruvar för fastsättning av reg skyltarna använd dessa så slipper du reklamen.
HaDe Hasse:twitcy:

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Hasse , på min står det -------Hammarö ,jag har fått många kommentarer typ, jaså Värmlänningar på vägen, så det är nog fler som läser en man tror ,hälsningar Lasse i glada Huddik ,PS dessutom behöver man inte byta hållaren , bara remsan med namnet på,DS

Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest

Gillar man inte texten på skylthållaren funkar svart eltejp bra. Satt kvar efter 7 år på min förra personbil trots högtrycks- och automattvättar.

F

F.d. 2692

Guest

Helt riktigt att man inte får sätta på själva nummerskylten. Anledningen till att vi tittar på detta är ett förslag från en medlem, och styrelsen tyckte det var ett vettigt förslag. Många har ju redan idag den lite större hållaren med plats för en remsa under med text. Själv kör jag runt med namnet på verkstaden här på Hönö som servar min bil, vilket jag inte har något emot.
Naturligtvis betalar jag några tior om jag kan byta ut den mot HUSBILSKLUBBEN.SE, känner mer samhörighet med klubben än med verkstaden.

Återkommer när vi fått lite mer uppgifter om kostnader.

Toppen