• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reg bevis och coc dokument

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Jag har en Fiat 2007 på 5 000 kg nu undrar jag om ni på ert reg bevis och coc document om ni har ett sådant har miljö klassningen utskriven (ex euro 4) varför jag frågar är att 2007 när jag köpte bilen tog vi semester trippen till Italien och då kopplade jag go boxen till ett internationellt dieselkort där vägavgifterna drogs automatiskt och så var det även 2008 och 2009 och det fungerade bra men 2010 ändrade jag bolag på det internationella dieselkortet tog då go boxen till en tankstation visade upp samma regbevis och coc document som jag visade 2007 och kopplade det nya diesel kortet till go boxen.Nu har jag fått ett krav på ytterligare 3 000 kr för att jag kört genom Österike utan euro klassat fordon,jag skickade då ner kopia på regbeviset och coc documentet och har i dagarna fått svar på att kravet kvarstår då det inte går att utläsa vilken euroklass det är på bilen.

/ Claes

J

Jarn

Guest
Sv: Reg bevis och coc dokument

På mitt reg.bevis står det Euro IV under rutan Miljöfakta.

På CoC brevet står det inte men under punkt 46.1 står vilken EG norm det är, då kan man utläsa det.

Att inte Österrikarna slutar snart att jaga oss husbilsåkare,
Har läst om en annan HBK medlem som haft problem.

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

På mitt reg bevis står inte miljöklassen och jag var i kontakt med återförsäljaren (burstner Svedala )men då har vi det problemet som har varit uppe här tidigare bilen är en Fiat och då tycks dom inte ha något ansvar mer än för bodelen trots att bilen är köpt ny av mig i Svedala.Jag har läst på brevet från Österike att om det inte står euro klassen på dina handlingar har du 14 dagar på dig att skicka in nya som bevisar din euroklass.Och hur fixar man det när det är semester och du är på väg neråt i 4 veckor.

/Claes

Senast ändrad:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Miljöklassningen på husbilen, det är uppgifter som måste in inom 14 dagar.
Vi löste det på så sätt att vi tog kopior på besiktningsinstrument plus några andra papper som fanns infopärmen från carthago med uppgifter om bilen.
Fick sedan hjälp på campingen i Italien som faxade papperna till Österrike.
Det kostade 4 euro för faxet, dyrt tyckte jag då, men väl använda pengar inser jag nu.
Vill man sedan lämna tillbaka go-boxen kräver det en hel del tålamod för att bli av med den. Vi har kvar vår.
Österrike är inget land för oss med lite tyngre husbilar är min åsikt.
Krister.

Toppen