• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reduceringsventil

mikesix

HBK Medlem
Kommun
SALEM
HBK-Nr
1317
Medlemskap
2025
Var hittar man en reduceringsventil för engångs gasolflaskor?,letat som en tok :cool:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Reduceringsventil

Behövs nog inte.
Engångsflaskor innehåller, så vitt jag vet, butan som har lägre tryck än propan.
Jag har grill och kokplatta för engångsflaskor och på dessa finns ingen reduceringsventil.
//W

mikesix

HBK Medlem
Kommun
SALEM
HBK-Nr
1317
Medlemskap
2025

Snor en bild från en tidigare tråd för att visa vad jag behöver,har slang anslutning på min grill som är något liknande som på bilden:spinny:

mikesix

HBK Medlem
Kommun
SALEM
HBK-Nr
1317
Medlemskap
2025

Hej
Var där igår o det finns ,men inte hemma o dom tar inte hem för dom måste beställa en pall,ca 10000 enheter som dom inte skulle sälja på 100 år:wideeyed:allt enligt deras säljare:twitcy:

mikesix

HBK Medlem
Kommun
SALEM
HBK-Nr
1317
Medlemskap
2025

Montreol: Har både 2 o 5 kg flaskor ,men även ett antal engångsflaskor som jag tycker är lättare o ha med,passar ju även till gasollampan,ja får fundera.

Knut:Har hittat den på berger,ska neråt tyskland o proviantera så småningom:cool:.

Toppen