• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Recalls

F

F.d. 3088

Guest
Hej har läst en hel del trådar ang. recalls. Jag har en sidoimporterad bil 03a som vi vet står det ingenting om att den är "direktimporterad" på regbeviset eftersom det är gjort av en handlare.
Min undran är hur gör vi som har sådan bil för att kolla om vi har fel som skall rättas till.
Är det någon på klubben som har möjlighet att på något sätt få fram uppgifter på chassinummer och årsmodell helst på Svenska och hur man beter sig när man vill ha arbetet utfört eftersom det inte finns några recalls i Sverige.
Är det någon kanske som har varit inne med sin importerade då kanske man kan börja där??
Tycker det är mysko att det inte finns en enda recall på min 03a när jag frågar på verkstaden.:swoon:

Gurra
 
F

F.d. 402

Guest
Sv: Recalls

PM:a ditt regnummer ska ja kolla hur de ligger till.. Som du säger finns de inga kampanjer i sverige på 244an -03 men enligt fabriken så finns de lite att göra.. Men ja kan höra med Roger Carlsson på Olle Olsson, för jag törs inte säga nåt säkert.
 
Toppen