• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rattfylleri skapar många slags problem

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.117
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Konstig rubrik..... För rattfylleri kommer efter att man har mist kontrollen över livet när man dricker alkohol..... Så där borde stått.... Alkolist körde bil..
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Varför lägga in länkar till tidningar man ska betala för att läsa???

Ibland är det svårt att veta. Hände mig tidigare idag när jag lade ut en artikel som jag läste i Dala-Demokraten som handlade om en husbil som började brinna under färd. För mig var det inget problem att läsa det, la därför ut en länk till artikeln så andra HBK’are också skulle få ta del av den.

Blev snart varse om att artikeln var låst och hittade då en annan från SVT.

Att jag kunde läsa den beror på att jag bl.a. prenumererar på MittMedias tidningar där Dala-Demokraten ingår.

Men att jag och andra ibland skickar länkar till låsta artiklar beror nog inte på att vi vill jäklas utan vi vet helt enkelt inte att det är en låst artikel.

TommyD
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Kan tycka att alkohol och fordon inte hör ihop. Så då ha man problem, med andra ord alkohol problem. Dem möte vi i trafiken
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.117
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Först och främst är länken till en betalvägg vilket ger oss icke-betalare mer frågor än svar. Är du bekant med vederbörande eftersom du kan uttala dig om att denne är alkoholist? Ge oss i så fall mer information och konkret fakta fall så vi kan ta ställning till din förhoppningsvis opartiska, ställning. Det är enkelt att skjuta från höften med allehanda anklagelser baserade på vaga fakta. Tycka är en sak men att kunna styrka det är en annan.

Och ett tips är att sluta med alla dessa punkter när du skriver. Ta upp valfri svensk bok så ser du att det inte förekommer särskilt ofta. Det försvårar läsningen och ger upphov till misstolkning.

I all välmening så klart.

Tycker du att det är "normalt" att gemene man kör bil när de har druckit alkohol....
 
W

Weckman

Guest
Idag ä väl alkoholism klassad som en sjukdom... Sjuk körde bil, borde det stått..

Egentligen skit samma vad rubriken säger.... Man ska inte köra bil när man druckit alkohol överhuvudtaget.. Man behöver inte vara kärnfysiker för att fatta det inte går ihop..
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.117
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Idag ä väl alkoholism klassad som en sjukdom... Sjuk körde bil, borde det stått..

Egentligen skit samma vad rubriken säger.... Man ska inte köra bil när man druckit alkohol överhuvudtaget.. Man behöver inte vara kärnfysiker för att fatta det inte går ihop..
Tack Weckman...... För ditt förtydligande av alkoholism diagnosen.... Det som är lite tråkigt är ju att ordet alkoholist har oftast ett negativt klingande..... Och då undviker många att inte prata om det.... Det sägs att det är en dödlig sjukdom om man inte får hjälp..... Coronaviruset i jämförelse till alkoholism är en "piss i mississipi"
 
Toppen