• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rastplatser

Status
Stängd för vidare inlägg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Rastplatser

Antal och storlek på rastplatser behöver byggas ut även när asfaltsarbetare och övriga EU-migranter åkt hem eftersom den tunga transittrafiken ökar lavinartat.

Jag noterade att rastplatser byggs och moderniseras i rask takt i Tyskland där problemet är ännu större.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Tror knappast att rastplatserna i Tyskland byggs ut på grund av EUmigranterna ! Där blir de nog bortkörda ganska omgående

I Sverige tar man som vanligt den enklaste vägen,man stänger,istället för omg. avhysning !
Man kunde istället ta bort vatten och el.
I toaletterna kunde man ha våtservetter !

Jojje

Örjan o Helen

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2025

Det vore på tiden att polis å myndigheter tog tag i problemet, immigranterna är duktig på att utnyttja friheten som finns i Sverige men verkar inte behöva ha nån skyldighet å ansvar . Det är bara å lämna sopor å skräp efter sig. Dom får det ryckte dom förtjänar ( sen finns det ju alltid en grupp som sköter sig ) . Har själv åkt i Tyskland men sett samma problem där .

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025

Jag tror att en regelbunden patrullering och möjlighet till avhysning skulle främja alla trafikanter. Var mycket länge sedan jag såg en trafikpolis längs vägen, förra året blev vi stoppade en gång, det var av tullen.. På över 2000 mil.
Misstänker att yrkestrafiken skulle uppskatta lite service för alla skattepengar.

Conny

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Att trafikpoliser skulle patrullera och ha tillsyn på rastplatser ser jag som utopi. Vi har ju läst i tidningar att antalet trafikpoliser har minskat från ca 1800 på 1980-talet till 374 i somras. Dessutom har deras arbetsuppgifter prioriterats till hastighetsövervakning.

Dessutom har poliser inga lagliga möjligheter att avhysa några som slagit sig ned på rastplatser.

Johan K.

F

F.d. 30553

Guest

Billigare väg skatt framöver, nu när trafikverket har mindre att göra.... :wideeyed:

F

F.d. 25200

Guest

Svenska yrkesförare får väl snart göra som dom utländska kollegerna har gjort länge, stanna på motorvägarna och ta sin vilotid. Det verkar ju vara ok eftersom polisen bara kör förbi.

MVH

Stig

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Kan det vara så J....a svårt. En max-tid på 18 timmar och sedan inkassera böterna för överskriden parkeringstid kontant där på plats!
Som vanligt skall skötsamma människor få lida för ett fåtal utnyttjar vår gästfrihet till /över gränsen.
Vanligt svenskt mjäkeri där ingen myndighet vågar ingripa för att inte bli anklagade för att vara det förhatliga r.........-ordet.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Att det skulle bli så här är väl inte så svårt att förstå. Problemet med ockuperade allmänna platser & kåkstäder pga icke kontrollerad invandring har ju funnits på många ställen i Europa långt före Sverige gick med i EU. Kom igår hem från Turkiet där vi träffade en holländsk polismästare på hotellet. Han sa att Sveriges slappa inställning gör att väldigt många söker sig hit & när vi "vaknar upp" & försöker göra något åt problemet så är det försent. Att fattiga EU-länder lämpar över sina problem på de rikare är ju bara att konstatera. Att inte kunna uppsöka en rastplatstoalett för att någon "bor" där är ju helt horribelt. En del av fordonsskatten går ju till bl. a uppförande & underhåll av rastplatser så det är väl dags att motororganisationerna & åkeribranchen börjar protestera mot det som pågår. Om dessa människor inte kan livnära sig här utan inrutar sitt liv på detta sätt så tycker i alla fall jag att dom skall utvisas eller så får samhället "ta sitt ansvar" & se till att dom får ett drägligt liv. Som det fungerar nu är ju inhumant & helt oacceptabelt.

Bennie

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen