• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rastplatser i Sverige

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Nu har det utvärderats hur rastplatserna är i Sverige.
Här finns bästa rastplatserna i Sverige | Allt om bilar | Expressen
Personligen tycker jag att utrymmena för latrintömning är för trånga. Oftast måste man vara 2. En som tömmer och en som håller upp dörren. Det är ganska långt från där man kan parkera husvagnsekipage och husbil till latrintömningen.

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Rastplatser i Sverige

Håller med föregående talare. På vissa ställen går det att ställa upp dörren med en stopp i nederkanten på dörren. Vore kanon om det var standard på alla ställen. Hälsningar Göran Hellman

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2025

Man klarar finfint om man följer ett tips av en "husbilsräv" i en tidigare tråd. Gör en träkil, behöver vara rätt så hög, som kan placeras under dörren - dörrstopp!

PJohan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Pleier å stå i døråpningen mens jeg tømmer, det kan være en fordel at rommet er så lite :D

F

F.d. 52943

Guest

Själv har jag en väldigt utvecklad kräkreflex, så jag vill helst ha dörren öppen vid tömning. Brukar leta upp en sten elleg gren att kila fast dörren med.

Toppen