Sv: Rapport från Vemdalsskalet
Idag 4:e januari har vi haft solsken(förutom ett moln som kom flygandes vid tolv-tiden och släppte ner stora julaftonsflingor, hmm), minus 9 hade vi på campingen men det var nog både kallare och varmare i backen beroende på var man befann sig. Och idag var det slut på friden, inte riktigt lika mycket folk som förra veckan men nästan, och ibland kändes det som att en liten djävul, kallad liftwaffe, dök upp i våra tankar, för det var väldigt vad barnfamiljer kan slå sig fram! Gick så långt att jag(Anette) blev less och åkte tillbaka en bit för att ta knappliften där man egentligen ska ta den, och där kunde den stackarn stå när jag åkte förbi..Det var inte snällt, jag vet, men vi har alla lärt oss den långa vägen, vi har tre killar som vi släpat på i alla år, så vi vet hur man ska bete sig i liften, lite off-topic I know.
Nu har vi varit ute i två veckor med husbilen och idag när vi läst om alla som haft problem i kylan blir vi lite fundersamma, men bilen har startat hela tiden, men för säkerhets skull så startar vi värmeväxlaren imorgon, för då är det dags för hemfärd, eller början på en sådan, släkten ska hälsas på i Mora/Siljansnäs, och på onsdag kommer vi förmodligen hem till vårt kära Sävedalen igen, med nytapetserat vardagsrum, sovrum och hall, härligt!
Eftersom det inte gick så bra för hockeykillarna får vi titta på efterhandsvisningen av handbollsmatchen Sverige - Slovakien ikväll.
Tills dess, ha en bra kväll, fortsatt gott husbilsår 2010, hoppas att vi ses på vägarna, rulla lugnt,
många vintriga och kalla, nu 11 minus, hälsningar från Familjen Åhnbrink