• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rapport från husbilskörning för damer

Dorishult

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
6745
Medlemskap
2025
Har varit en intensiv o givande helg! I fredags begav vi oss till Breviks Camping mellan Hjo o Karlsborg med husbilen. Under em/kväll samlades 9 "damer" som var sugna på att lära sig hantera husbilen bättre. Under kvällen blev det en del prat om vad vi kunde förvänta oss nästa dag.
Lördag morgon 8.30 var det 9 husbilar uppställda i en lång rad o vi körde till grusgropen där övningarna ägde rum. Inga män (förutom instruktörer) fick vara med under dagen!
Vi började med lite teori och gick "banan" vi skulle köra. Flera olika moment var inlagda, "slalom", köra in i parkeringsruta, backa in i parkeringsruta, köra fram och göra en "sidförflyttning", fickparkera och ställa upp husbilen i en campingruta. Vi var alla lite spända den första rundan, skönt att få hjälp av instruktören o efter lite trixande fixades alla moment. Vi hade en härlig dag i grusgropen som o senare en härlig kväll på campingen, där vi grillade tillsammans o pratade o skrattade hela kvällen! Tack alla ni som deltog o gjorde helgen både trevlig o lärorik!
Hälsningar
Eva som också hade med sig Lasse o Ozzie

IMG_0142.jpgIMG_0144.jpg

2013-05-18 09.42.02.jpg2013-05-18 12.10.45.jpg

IMG_5773.jpgIMG_5777.JPG

IMG_5782.jpgIMG_5798.jpg

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Rapport från husbilskörning för damer

Vi tackar också för en kanonhelg. Ikväll står vi vid Ryfors Golfklubb o kikar på hockeyn. Och idag har jag inte fått köra en meter.:) våra bilder kommer imorgon när vi kommit hem.
Gisela o Kaj

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Rapport från husbilskörning för damer

Här kommer då lite bilder från grusgropen. Tycker det ser ut som om alla fixar detta galant.
Iofs tycker jag nog Gisela (frugan) inte har så stor maginal till den bakre pinnen. :twitcy:

Bra var det i alla fall även för oss gubbar som hade det bra i solen. Blir det en fortsättningskurs ja då kommer vi igen. :)

Bilagor

• 4.jpg
    4.jpg
    156,9 KB · Visningar: 1
  • 9.jpg
    9.jpg
    169,5 KB · Visningar: 3
  • 8.jpg
    8.jpg
    177,7 KB · Visningar: 3
  • 7.jpg
    7.jpg