Sv: Rapido hjälp!!!
Har en Rapido 924F 2005. Har kört ca 6000 mil med den (gått ca 1500 vid köpet). Detta är vår tredje bil. Är mycket nöjda med den, inredningen är av mycket hög kvalitet, tyget i soffor/stolar är fortfarande mycket fräscht. Träinredningen är bland de absolut bästa på marknaden. Alla gångjärn/handtag fungerar som de gjort från början. Bilen är mycket tyst i inredningen vad gäller skrammel eller oljud. Vägljudet är onödigt högt men har tänkt att komplettera med extra innerskärmar men det har inte blivit av. Enda åtgärden som vi gjort som man tycker vara klart från början är att vi bytt fjädrar fram. Har bytt generator, den gamla pajade i Österrike ifjol. En sak som har gjort mig besviken är ledningsdragning och slangdragning under det välgjorda inredningssnickeriet. Där ser det ut som de flesta andra bilar jag kollat, ganska rörigt, dåligt uppmärkt svårt att hitta fel om det skulle uppstå. I stort sett tycker jag att kvalitén på Rapido ligger klart inom topp 3 om man jämför med övriga märken. Lågprissortimentets utrustning i bodelen är inte i närheten av den gedigna inredningen i Rapido. Gillar ni bilens layout och att den känns rätt, köp den. Ni kommer inte att ångra er.
Ove.G