• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rapido 9086DF Vattenläckage

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Bilen var parkerad hemma och ett av mina barn-barn ville sova i den och tur var det. På natten regnade det massor, hon sov i sängen över förar platsen.
När morgonen kom så klagade hon på att det var blött i sängen. Det visade sej att det rann inn vatten från taket. Kontaktade PR Husbilar som ville se på bilen a.s.a.p. så det var bara att dra dit.
Väl där så fick jag info om att det bil no2 som kommit dit med samma problem. Det var radio antennen som var boven. Hela sängen och en del annat blev demonterat och läckan fixades av PR. Tack för en snabb hjälp och bra service PR.
Vill inte tänka på vad som kunde hänt om inte mitt barn-barn sovit i sängen. Normalt använder vi inte den så det kunde dröjt månader innan vi upptäckt läckan.

:swoon: Lasse

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Rapido 9086DF Vattenläckage

Är antennen eftermonterad av firman eller är det monterat från fabrik ?

Oavsett så bör ju detta resultera i att dom ser över hur dom tätar runt antennen .

F

F.d. 53498

Guest

När ni har sådan fin bil, hur kommer det sig att ni inte använder den?

Det har jag i.o.f inte med att göra, men jag inte låta bli att undra.

Anders

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

Orsaken till att bilen var parkerad var att vi har precis varit på en 6 veckor tur till norra Sverige körde ca 550 mil, så nu väntar bilen på nästa resa som startar på onsdag. Denna gången blir det Oslo - Bergen - Haugesund - Stavanger - K-sand och hem.

Lasse

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

Antennen var monterad av fabriken och nu har PR tatt tag i detta.

Lasse

F

F.d. 53498

Guest

Vad skönt att bilen används, som du skrev i första inlägget så skrev du att ni inte använde den.

Nu är jag lugn på den här fronten. Hoppas att du inte tog illa vid dig av min fråga. Den var inte menad så.

Vänlig hälsning
Anders

F

F.d. 16416

Guest

Om nu detta fel med monteringen av antennen var känt hos försäljaren tycker jag det vore på sin plats att gå ut med en varning eller begära in sålda husbilar för en kontroll. Det kan ju inte vara så svårt om viljan finns.

Roadglider

Toppen