• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rain off

F

F.d. 29925

Guest
En gul behållare från Biltema vars innehåll appliceras på vindrutan enl bruksanvisning.

Varför, jo med denna procedur räcker det med en hastighet av c:a 60 km/h och regndropparna försvinner från rutan so skollade troll.
Man behöver faktiskt inte använda torkarna.
Nackdelar, visst, proceduren behöver upprepas efter 4 till 6 veckor.:wink:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Rain off

Har brukt Rain Off i endel tid, og det ser ut til at om en ikke vasker ruten annet enn med regn så holder behandlingen rundt 2 mnd. Tørker en av skitt som har lagt seg på så halverer en tiden frem til neste behandling.

Best effekt har en når en regelmessig har bra regnvær så det ikke legger seg så mye søle på bilen, da klarer regnet å vaske ruten fri for sølen.

Sølete vårveier uten regn er ikke tiden for Rain Off.

F

F.d. 4220

Guest

Använde det på personbilen för några år sedan. Lysande!
Enda problemet är att det inte blir av att lägga på ett nytt lager...

Tack för påminnelsen, har säkert kvar en flaska hemma. Så nu vet jag vad jag skall göra ikväll. :D

//Stefan

F

F.d. 8517

Guest

Rain X. som orginalet heter. köpte jag första gången på 80 talet i Florida.. de e super.. funkar 100. om du kör 70 ca... utan torkare. man bara om de regnar ere slabbet som vi får i sverige från vintervägar. ere tji..
:spinny::spinny::spinny::mcride:

Toppen