• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Radions under

C

cheetah1

Guest
Nån som kan förklara för mig varför jag alltid har perfekt mottagning på min klockradio på kvällen, men en massa störningar när den sen väcker mig på morgonen?

birkeben

FD HBK Medlem
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
3196
Medlemskap
2023
Sv: Radions under

Hej om du lyssnar på P 4 på kvällen är de Rikssändning.

På morgon är de lokal P 4 kanalerna som sänder var sina olika program de tror jag är orsaken till att de är störning trångt i etern Väst även Norge o Danmark sammsas FM.Bandet.:mcride:

C

cheetah1

Guest

Tror jag inte på, det är samma oavsett helg eller vardag. På helgerna är det ju riks på morgnarna med ring så spelar vi och allt vad dom har..

F

F.d. 3337

Guest

Det är nog samma orsak som att en smörgås hamnar med smörsidan neråt om man tappar den i golvet, alltså Murphys lag.

Eller som Albert Einstein uttryckte sig om radion:
En trådtelegraf är som en mycket, mycket lång katt. Om du rycker i svansen i Paris så jamar den i New York. En radio är samma sak, skillnaden är bara att det inte finns någon katt.

Det kanske är katten som saknas i varje fall så prova med en skål med mjölk på sängbordet.

lycka till
Hasse

Toppen