• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Radioförberedd

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
I en annons i dag säljes en sprillans nu husbil för 1.176.000 kr och i utrustningslistan är HB-n "radioförberedd" med högtalare. Hur mycket
ytterligare måste jag slanta upp tro för att lyssna på lite musik när jag
åker hem från handlaren. Helt otroligt. Häggen i Umeå

A

Amatören

Guest
Sv: Radioförberedd

Ja nån standardspelare borde man ju få när man köper en bil för över miljonen kan man tycka :oops: Lite pinsamt faktiskt.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

ja du ,och vill man ha en värsting till ,så är högtalarna för dåliga,snart blir det som med barnvagnar!!man köpa till hjulen;;

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Hellre "förberedd" än att det sitter nåt skit monterat som man får betala nån tusenlapp för och ändå får slita ut och slänga sen kan jag tycka...

A

Amatören

Guest

Kan väl till viss del hålla med att man skall få välja själv, men är man inte så intresserad så skall man ju åtminstånde få något att lyssna på p4 på väg hem. Däremot så väljer man "något bättre" så skall man ju inte behöva betala för originalstereon och sen få den i en påse utan endast lägga mellanskillnaden.

pesann

HBK Medlem
Kommun
Västervik
HBK-Nr
1490
Medlemskap
2025

Bara det borde väl ta kål på det eviga tjatet att "man får vad man betalar för". Hur mycket måste man då betala för en bil MED radio?

F

F.d. 2621

Guest

Det är väl självklart, att köparen vill välja sin radio själv, allt enligt egna erfarenheter och tycke och smak. Hur många nya bilar säljs det med en TV med antenn mm redan monterade och där kund och säljare inte avtalat om vilken typ det ska vara??? Samma gäller förmodligen också för andra apparater som t ex GPS, backkamera.

F

F.d. 55451

Guest

Bra med bluetooth för störande eller kontinuerlig trådlös telefon eller dator.
Fjärrkontroll.
;)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25023

Guest

Varför skall det finnas radio, som någon annan valt, intallerad i bilen när man köper husbilen?

Det finns ingen radio i huset eller i lägenheten heller? Radio, TV osv är väl lös egendom där, varför inte i husbilen? Dessutom kan jag välja själv om och vad jag vill ha...

hälsning
jyrki

F

F.d. 29841

Guest

Hej A& J
Så du menar att man ska köpa ett skal,och sedan sitta hemma och montera in allt i HB.
När vi köpte huset var det som du säger ett skal, rästen fick vi möblera.
/Vidhem

F

F.d. 55451

Guest

Om jag hade köpt en husbil med radio, och kunde önska att det hade varit Bluetooh och fjärrkontroll - hur mycket tror du att återförsäljaren skulle ta den gamla radion igen ?

En elementär radio är inte ett husbilsejers måste på sikt - så den medföljande ofta kommer att kastas i papperskorgen'. :(

F

F.d. 52945

Guest

Som jag ser det är det en "förhandlingssak" mellan köpare och försäljare...om JAG skulle ge denna summa för en husbil så skulle det oxå medfölja en hel del "lull-lull" i detta för mig höga pris, jag har alltid tagit förgivet att detta är inbyggt i "systemet" när man köper ett fordon som bil el. husbil!
/Pilot

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Startade tråden för jag tyckte att själva "grejen" blev lite ironisk. Skulle själv som handlare inte nämna en sådan simpel sak i en annons. Jag vet ju hur handlarna reagerar om jag har stereo både i förarhytten o bodelen på min inbytesbil, nämligen inget värde alls men deras radioförberedda hissas till skyarna. Önskar alla en trevlig helg. Häggen i Umeå Ps min första bil som jag köpte 1968 var även den radioförberedd.

Toppen