• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rabatter

F

F.d. 839

Guest
Sv: Rabatter

Zubac,

Inte bara HH men ocksa Stena om man bokar pa forhand. Man kan val saga generellt att alla farjor lamnar nagon slags rabatt synd bara att inte broarna gor samma sak dvs om man inte har Buzzkort - Brokort.

F

F.d. 24280

Guest

Jag vet inte för Stena..iome att jag åker jämt med HH som är den billigaste alternativet och inte behöver förboka,bara tar fram SCR-kortet oftast till damen i biljetluckan...:) :)

F

F.d. 839

Guest

Zubac,

Yes jag har ocksa lost det grona market for 2007 och tycks fungera bra. For ett par ar sedan visade jag SCR kortet i Puttgarden och fick rabatt.

Du pastar att HH ar det billigaste alternativet. Ar det endast for dom som har en husbil <6m eller billgare i allmanheten oavsett langden ?

F

F.d. 24280

Guest

Kortet fungerar också utan märke..den sista märke på kortet är från 2001!Men visst är HH-billigast och då inte bara för bilar under 6 m.Också för längre ekipage.

Kastanj

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2026

Belgien 1
HH färjan har flera priser.
Upp till 6 meter kostar enkelresan 279:- det finns ett tillägg på längden 6-7 meter om 100:-/enkelresa. nästa steg är upp till 10 meter då kostar enkelresan 565:-.
HH:S RABATT TILL OLIKA MEDLEMSKORT ÄR 10%
Om du är ägare till en Brobizz så får du 20% rabatt. Men då är längdgränserna Max 6 meter samt max 10 meter.
Om du istället tar Öresundbroförbindelsen, kostar överfarten upp till 6 meter 300:- samt över 6 meter 600:-. Om du löser ett bropass om 270:-/år = tolmånadsperiod beroende på när du löser kortet kostar 6 meters bilen 160:- och över 6 meter 320:-.
Nu kan man göra lite räkneexempel på det hela.
För egen del far vi c:a 3 tur och retur resor via bron ibland fler per år. Vår bil är 6,30 det kostar 270:- i årsavgift delat på 3 returresor = 90:- lägg till bro priset 640:- retur så blir det 730:-.
Om vi istället tar vägen över Helsingborg och HH färjan kostar det 558:- + längdtillägg 200:- = 758:- - 10% blir summa 682:20 + C:a 50 kilometer längre resväg Mycket lågt räknat 50:- = 732:20 Redan här gör vi en nettobesparing på brovägen med 2:20 Inte mycket kan man tänka, men jag slipper köra vägen upp till Helsingborg och stå i färjekö, skulle vi fara en fjärde resa så sparar vi 92:2 på varje resa därefter inom tolvmånaders perioden.
Om vi tittar på Brobizz alternativet så blir för vår del HH priset 1130:- - 20% = 904 turoch retur här faller 6 meterspriset med 1 meters tillägget, här gäller max 10 meterspriset.
Sen är det så att färjepriserna har en begränsning om 3500 kg en tyngre bil blir betydligt dyrare.

Det blev mycket text men jag hoppas att du fick lite klarhet.
MVH
Kastanj

Toppen