• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rabatter. Stena linje Göteborg-kiel

F

F.d. 58541

Guest
Sv: Rabatter. Stena linje Göteborg-kiel

Inte svar på din fråga, men Stena har ett bra pris till Kiel 3900 kr t o r för 2 pers med hytt o husbil max 10 m

/Bosse

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2025

Hej

Jag kollade och fick ett pris på 5260kr.
Men det är utresa på skärtorsdagen

Johhny

F

F.d. 58541

Guest

Båtresa Göteborg-Kiel en väg
1 person + 1 bil + 1 hytt fr 1199:-
Husbil och bil + husvagn samma pris som för bil.

Båtresa Göteborg-Kiel med bil inkl enkelhytt utan havsutsikt, en väg. Begränsat antal platser.

BOKA BÅTRESA

Båtresa Göteborg-Kiel t/r
4 personer + 1 bil + hytt = 4990:-

Båtresa Göteborg–Kiel t/r inklusive 2 x 2-bäddshytt utan havsutsikt med över- och underbädd. Annan hyttkategori mot tillägg.

2 personer + 1 bil + hytt = 3990:-

Båtresa Göteborg–Kiel t/r inklusive 1 x 2-bäddshytt utan havsutsikt med över- och underbädd. Annan hyttkategori mot tillägg.

Gå in under våra erbjudande, välj Tyskalnd så kommer nedanstående fram.

/Bosse

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2025

Tack så mycket för tipset Bosse:):):):)
Nu sparade vi 900kr. Beställt o klart

Puss o Kram
Johnny o Lisa

Y

yvonne johansson

Guest

Hej!Stena har nu ett rabatterat pris för husbilar! Tur och retur med den enklaste hyttvarianten kostar strax under 4000 kr.Om ni som vi bor nära Göteborg, är det en prisvärd resa speciellt nu med dessa höga dieselpriser!
Det finns också några medlemsskap som ger rabatt, men man kommer ändå inte ner på ett lägra pris.
Berätta om ni hittar något billigare sätt!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hej!Stena har nu ett rabatterat pris för husbilar! Tur och retur med den enklaste hyttvarianten kostar strax under 4000 kr.Om ni som vi bor nära Göteborg, är det en prisvärd resa speciellt nu med dessa höga dieselpriser!
Det finns också några medlemsskap som ger rabatt, men man kommer ändå inte ner på ett lägra pris.
Berätta om ni hittar något billigare sätt!

Nyttjar jag Finnlines färja från Malmö till Travemünde med min husbil under 6 meter blir priset 1100 kr t.o.r. nu i mars! Det blir alltså 2900 kronor över till körningen från Göteborg till Malmö t.o.r.! 58 kr per mil! Och så slipper jag försöka sova på färjan! ;)

Jappe

F

F.d. 58541

Guest

Stenas pris gäller hela året, om du åker med Finn_line i juli vad kostar det då?
Priset gäller dessutom för en husbil upp till 10 m, vad kostar en sådan på Finn-line?

Om man kör från Karlstad är det c:a 60 mil till malmö, vilket innebär att du kanske skall övernatta någonstans, sedan kan man kanske värdera om det är så jättekul att sitta och köra 60mil extra(Gbg-Malmö t o r).

Vissa kanske värderar bekvämligheten också.

/Bosse

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det var bara ett exempel, Bosse! Jag har faktiskt suttit och lurat på deras erbjudande också. Denna bransch är verkligen mångfacetterad! Vad det kostar för andra husbilar vid andra tider på året överlåter jag med varm hand till de berörda att utröna själva! Finnlines prislista är ett föredöme i branschen när det gäller att tydligt redovisa vad resan kostar till skillnad från ett visst annat bolag med "flytande priser"!

Fordonspriser / Travemünde - Malmö / Linjer & Priser / Passagerare / Home - Finnlines

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Undrens tid är inte förbi! Jag provbokade en enkel resa till Kiel med min husbil och fick ett pris på 1399 spänn! Vad har hänt med Stena? Det är ju synnerligen prisvärt! Det måste ju vara det bästa sättet för mig att ta mig Tyskland - och det bekvämaste! OK, Finnlines 550 spänn är ju klart prisvärt men nu tror jag att det lutar åt att Stena kan få njuta av att ha mig som kund nästa gång jag sticker söderut!

Enkelhytt ingick i priset. Jag visste inte att det fanns hytter för enbart en passagerare. Tar jag fel här tro - betyder det kanske en bädd i en flerbäddshytt eller att hytten ligger bredvid maskinrummet? Jag visste inte att det fanns mindre hytter än 2-bädds.

Där ser man att det lönar sig att protestera mot deras priser. I flera år har jag mejlat och ringt Stena och talat om för dom vad jag ansåg om deras prissättning! :D

Jappe

Senast ändrad:

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2025

Tack för alla svar.Och nu stänger jag denna sida:):)

Puss o kram
Johnny o Lisa

B

Boxer

Guest

Så vitt jag vet har dom nya båtar och priserna har sänkts rejält.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag provbokade må 19 mars och fick fram ett pris på enkel resa Göteborg - Kiel med Stena Line på 1199 spänn. Inklusive enkelhytt! Det är ju sensationellt billigt! :)

Stena stiger i min aktning, verkligen! Nu kan man ju göra som förr i tiden, åka färja hela vägen mellan Göteborg och Kiel! Enkelhytt t.o.m. Förr riskerade man ju att det kom in en full och tjötig jäkel mitt i natten i 2-bäddshytten!

Tack Stena! :)

Jappe

Toppen