• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rabatt vid köp av ny husbil

F

F.d. 55359

Guest
Vi funderar på att beställa en ny husbil och har fått ett pris som vi tror är ok.
Hur många procent har ni andra fått i rabatt när ni köpt en ny husbil? Har ni kunnat pruta mycket om ni inte haft en husbil som inbyte??

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025
Sv: Rabatt vid köp av ny husbil

Du ställer en jättesvår fråga där svaren inte haglar in precis
Min erfarenhet är att 10 % är ett riktmärke på begagnade bilar.
På nytt tror jag att många mer faktorer spelar in
Bilmärke efterfrågan årstid m.m man kan ju gå en sista prutsväng när det gäller utrustning också.
Det är bara att testa på flera ställen så får man en hyfsad uppfattning
Va inte för snabb bara.

Lycka till
mvh p-zon

G

gigge

Guest

Hej
Vi fick 7 % på nybilsköpet efter att vi fick såld våran privat :)
Detta var hos Husvagnssvensson i Lidköping

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Tycker nog att det bör ligga på minst 10% vid ett rent köp av ny husbil, men hur mycket beror på många faktorer.

Vi hörde med flera handlare av samma märke och det var stor variation, från 2% till en bit över 10%.

Lycka till

F

F.d. 8036

Guest

Det beror naturligtvis också på tillgång och efterfrågan. Är en modell som går bra nästan slutsåld är handlaren naturligtvis mindre benägen att ge stora rabatter än på en bil som visat sig svårsåld och som han redan har flera stående av.

F

F.d. 53078

Guest

% är O-intressant vad som är intressant är vad du betalar.
Det är lätt att ge 10% om bruttopriset ligger 15% högre .

Ett tips
Jag köpte en gång en ny bil och ville ha ett extratillbehör som rabatt och försäljaren tittade ovilligt på mig, och sade att monteringskostnaderna var höga.
Jag sade till honom att jag monterar det själv och fick då en gräsklippare och en massa extra tillbehör.

Toppen