• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Råttor rycker på axlarna åt elektriska ljudskrämmor

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
2016-11-09 Elektriska ljudskrämmor är en vanlig produkt i Sverige, som säljs i massupplagor med argumentet att ljudet skrämmer bort möss, råttor och insekter. Men apparaterna kan inte freda hus från möss, råttor och insekter, då ljudet inte är biologiskt relevant för djuren. Ljudet är helt enkelt inte viktigare för djuren än annat mekaniskt ljud som till exempel klonket från husets värmesystem.

Råttor rycker på axlarna åt elektriska ljudskrämmor | Villaägarna

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Råttor rycker på axlarna åt elektriska ljudskrämmor

Jag har märkt att bra drag i stereon med mkt bas hjälper mot möss. Inte 100% men det är stor skillnad. Nackdelen är att det drar ut batteriet på 2 dagar.

/M

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

En god vän ställde sin husbil på vår tomt för ett par vintrar sedan. Han fick koppla in 230 V eftersom han köpt en elektronisk musskrämma.
Han hade valt den dyraste (ca tusenlappen ).
På vårkanten när vi gick in i husbilen var det musskit precis överallt, och de hade bl a gnagt sönder klädseln.
Det var massor av skit precis under musskrämman.
Nej, man kan nog använda pengarna bättre.

Varje höst brukade jag fånga ett femtiotal möss med slagfällor på vinden till garaget.
Jag tröttnade på detta och ringde Anticimex som satte ut betesfällor.
Nu tar jag inte ens en handfull möss, resten har nog "tagit ner skylten" p g a giftet.

doggydoggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
22924
Medlemskap
2023

Kanske hälla släckt kalk i en ring runt husbilen, mössen tvärvänder när dom kommer till kalket, samt att dom avskyr att få kalk på fossingarna.

Toppen