• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Råd

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Vill ha goda råd om Knaus Van Ti 600ME-08.Skall i morgon åka och titta på denna husbil ocH ev byta.Motorn är en 2,3liters är det något man behöver kolla extra noga?,tycker att jag har något i mitt bakhuvud om årsmodeller 08.Vi har en lite för trång hus bil nu,6m skall bli 6,86 på den nya.Önskan är att få ett lite större pack-utrymme och även så kallad lång-bädd.Man har kommit upp i den åldern att ett toa besök lockar mitt i natten,och då väcker man käringa i onödan.Vi är inte så beroende utav längden på bilen,så de gångerna vi behöver betala extra spelar ingen roll.Är det någon som har något råd om denna bil så är jag tacksamm,jag har sett och läst att det finns många kloka människor där ute på klubben,så svara snälla! mvh vALLE.

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Råd

Hej valle, vi har en 2,3 litersmotor i vår 7 metersbil. Det räcker mer än väl, har man inte för brottom så klarar man sig på c:a 0,9 l/mil. Kolla att den har en "solletkåpa" monterad.
Är det bilen som gått 1460 mil så ser den fin ut. Lastvikten på 570 kg räcker säkert till 2 personer. Vår har nu gått 2350 utan problem.. peppar peppar.
Leffe

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024

Vad är en solletkåpa och var sitter den?.Bilen som jag skall titta på är på husbilslandet.Valle

F

F.d. 2735

Guest

Sålletkåpan sätter man över spridarna! har man inte kåpan rinner allt vatten från vind- rutan ner över spridarna och orsakar då bland annat rost! fans ingen på våran bil -07 och fiat stod inte för det på garantin, så vi fick montera själva kostanad hos fiat verkstad ca 800:-
//Fredrik

Toppen