• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rättstavning i inlägg

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
När jag skriver ett inlägg så aktiveras någon typ av rättstavningsprogram som rödmarkerar alla svenska ord. Det verkar som det är ett engelskt rättstavningsprogram för skriver jag i så blir det I om jag inte går tillbaka och ändrar det.
Vad kan detta bero på? Lite irriterande.
I profilen är svenska inställt.
:confused:

F

F.d. 6334

Guest
Sv: Rättstavning i inlägg

Högerklicka på det rödmarkerade ordet och välj svenska som språk.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er i din webleser en setting for stavekontroll, det er denne du må angripe og enten slå av eller få til å bruke rett ordliste. Er ikke svenska med i listen over mulige ordlister så kan en laste den ned som et tillegg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det verkar som om många har glömt att aktivera rättstavning.
Det är lätt att i hastigheten hoppa över en bokstav, så här kan inställningarna se ut i iPad.
Observera att jag inaktivetat "automatisk korrigering" som annars hittar på de mest besynnerliga ordsammansättningarna.

image.jpg

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Högerklicka på det rödmarkerade ordet och välj svenska som språk.
Tack, nu funkar det. Jag har engelsk rättstavning i E-mailen pga viss korrespondens med USA. Det verkar ha "smittat av sig" till HBK.
:wink:

Toppen