• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rätt bil

F

F.d. 29925

Guest
Idag är det nog uteslutande PLOGBIL som gäller, i alla fall om man bor i de områden som i stort är helt insnöade. Själv räknar jag inte med och komma hemifrån förrän snöröjningen kommer in på de mindre vägarna. Och även därefter är det nog klokt att hålla sig i värmen på grund av snövallar som kommer nästan direkt after att det är plogat.
Men som sagt om en månad börjar våren, i alla fall om man kollar i almanackan.:)

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Rätt bil

Ja vi är som många andra insnöade här i Vadstena. Men då vi har hund var det bara att skotta en smal gång ut till gatan så vi kom ut. Nalle sprang ju ut som vanligt ut genom dörren men plums så försvann han ner i över meterdjup snö. Han fick nog lite panik för vi fick skotta fram honom. Det fortsätter ju att snöa så jag undrar vad det ska sluta. Inte ens utryckningsfordon tar sig ju fram. USCH det känns inget vidare. Måtte det sluta snöa snart så röjningen kan komma igång.
MVH Gunilla

F

F.d. 5106

Guest

Lösningen på detta problem fanns redan 1924 :twitcy:

Armstead Snow Motors on Vimeo

Men, ja nu är det inte kul, höll på att fastna när jag skulle till jobbet i förmidags, tror faktiskt att om jag inte hade åkt så mycket biltävling som jag gjort, så hade jag setat där, mitt på en raksträcka hemma vid oss. Inte plogat på två dygn nu, och drivor på 50 cm. :p

Föresten , undrar igentligen vad jag skulle till jobbet och göra ; inte en kund på hela dagen :D

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Att inte den maskinen blev någon framgång och den borde ju kunna ta sig fram även i träskmarker och vatten .

Idag så har man kört snöslungan ett bra tag men den bör snart konstrueras om för jag kan inte kasta högre än 1,5 meter på 0,5 meters avstånd .

Senast ändrad:
F

F.d. 50004

Guest

Plogbil ja det skulle jag behövt idag då jag skulle till jobbet, men det hadde jag inte, så jag kom inte dit. Nu sitter jag här insnöad.Får försöka komma dit imorgon istället.
Lena

Toppen