• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Räddare i skinande husbil

F

F.d. 7106

Guest
Vi var på tur från Norrland till söderland då vi åkte på en punka på hö,bak.söder om Dorotea, då vi nyss köpt husbilen så hade jag innan resan kollat att det fanns verktyg, men det var fel hjulnyckel & spärren på spärrskaftet till domkraften hade rostst sönder. men då skickade jag ut sambon för att stoppa nån bil som kunde hjälpa till.
Till min förvåning så är vi svenska bilister int speciellt hjälpsamma då nån försöker vinka in för hjälp för det passerade säkert 10 - 12 bilar som vissa iofs saktade ner för att "titta" men drog sedan på för att snabbt som attan komma därifrån.:mad:
Men då kom räddningen i form av inte bara 1 utan 2st husbilar som stannade & bidrog med sina verktyg så vi fick dit res, däcket.
Jag var så inne i abetet så jag fick aldrig chansen att tacka er nog. men läser ni detta så ska ni veta att jag m fam är er evigt tacksam.

Toppen