• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Räcker det med tillfällig registreringsbevis för import hos VV

F

F.d. 29781

Guest
Bilen jag hittat i Tyskland hos handlare är nu avregistrerad och kommer att registreras på mig med tillfälliga skyltar under 1 månad när jag köper den. Så långt allt ok men här blir Vägverket osäkra om jag måste ha den förre ägarens registrerings bevis eller om det räcker med det nya tillfälliga......... om det varit ett registreringsbevis som inte var tillfälligt hade det inte vart några problem för då är jag ju den nya ägaren men kanske inte nu????? Ett förslag från VV var att ta den på en kärra och köra hem den på!?

Hjälp vem har importerat begagnad bil i år? Räcker det med den tillfälliga registreringen eller inte nån som vet.

Mein got vad dom samarbetar i EU och löser det bra för oss vanliga människor....;)

Carin o Bengt

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
1467
Medlemskap
2024
Sv: Räcker det med tillfällig registreringsbevis för import hos VV

Hej
Vi har tagit in en bil nyligen. Du kan ringa så får du veta mer.
Mvh Carin & Bengt
0611-31330

F

F.d. 23881

Guest

Hej
Jag tog hem en bil i höstas och fick då ett tillfälligt farzugbrief och original briefet med alla tidigare ägare makulerades. Sen naturligtvis exportskyltar med tillhörande trafikförsäkring. Inga problem med besiktning och svensk registrering.
SO

F

F.d. 6933

Guest

Det är väl inte farzeugbriefet som är tillfälligt utan att det är ett export-brief, däremot skyltarna är ju tillfälliga med försäkring inkluderad. Är den under 3,5 ton är det bara att ta hem, göra en ursprungskontroll (det är här du numer skickar in ditt farzeugbrief samt kvitto på bilen), vent-besiktiga och registreringsbesiktiga. Väger den över 3,5 t kan det bli lite stökigare med en del intyg. Jag hämtade min bil för en dryg månad sedan och jag jagar fortfarande det sista intyget från tillverkaren:mad:

Toppen