• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"Småfel"

putte47

FD HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
6203
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 130 Multijet
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: Adria
Husbilsmodell: Adria Coral 670SL
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Ospecificerat
Har haft lite "småfel" på en sprillans ny Adria Coral 670SL.
Bilen hade gått 200mil,när slangen till värmepaket lossnade
mitt på E-18,och bilen började koka.Fiatvekstaden gav mig
2st slangklämmor+5liter glykol.

En dag märkte att ljudet från radion kom bara från en hög-
talare.Åkte till Fiatverstaden för närmare undersökning,och
dom sa att du har beställt bilen med en högtalare!! Det fanns nämligen bara en högtalare.(Firman jag köpte bilen håller på att undersöka vad som har hänt)

Skulle gärna ville veta var radionatenn finns i bilen,för mot-
tagning är si så där,och felet måste vara antenn.

M

Moogle

Guest
Angående antennen. På min sitter en lös, svart 30 cm aktiv antenn i underkanten vindrutan, ser ut som ett T. Fungerar inget vidare så jag har inhandlat en antenn för att monteras på bodelen.

F

F.d. 53012

Guest
Antennen sitter i höger backspegel och fungerar utmärkt på dom flesta men det kan ju vara så att slovenierna inte har varit på bästa måndagshumöret den dag som dom skruvade i högtalare och antenn eller var dom 2 personer en på varje sida och den ena tog sitt jobb lite lättare och gick snabbare fram. Detta händer titt som tätt och hoppar över vissa fästskruvar i inredningen och även karossen. ISO 9002 har inte kommit till dessa länder. Men sånt skall den svenska generalagenten lösa, samma som tillverkar KABE men dom är nog mest intresserade att lägga på 200.000:- på importpriset för att kalla den svensksåld.

Toppen