Har planer på att byta bodelsbatteri i min Fiat Rapido 7065+ med årsmodell 2008. Solcell 75W Batteriet sitter nersänkt i lastlucka i golvet. Endast ett batteri får plats i lastutrymmet.
Använder CPAP. Idag har vi ett AGM 95AH som är fem år gammalt och detta batteri klarar inte av att driva denna när man använder värmefläkt, vattenpump mm.
Planer har funnits att sätta in ett 100 AH Litium batteri. Men har fått tipps att det finns en ny modell och ny teknik av pure lead batteri, Xtreme Carbon Batteri som enligt min källa är ett väl så bra alternativ till Litium. Pris ca. 7000:-, ca. 2000:- billigare än ett Litium batteri
Fördelen med Xtreme Carbon Batteriet är att byte kan ske rakt av.
Är det någon som har erfarenhet av detta batteri, fördelar nackdelar!
www.abkati.se
Använder CPAP. Idag har vi ett AGM 95AH som är fem år gammalt och detta batteri klarar inte av att driva denna när man använder värmefläkt, vattenpump mm.
Planer har funnits att sätta in ett 100 AH Litium batteri. Men har fått tipps att det finns en ny modell och ny teknik av pure lead batteri, Xtreme Carbon Batteri som enligt min källa är ett väl så bra alternativ till Litium. Pris ca. 7000:-, ca. 2000:- billigare än ett Litium batteri
Fördelen med Xtreme Carbon Batteriet är att byte kan ske rakt av.
Är det någon som har erfarenhet av detta batteri, fördelar nackdelar!
Xtreme Carbon 12 V 100 Ah batteri - Abkati
<p>Den senaste teknologin inom TPPL (Thin Plate Pure Lead) batterier. Tack vare unik tillverkningsprocess av rena bly plattor revolutionerar nu Leoch blybatteri teknologin med Xtreme Carbon batteriet PLH+C. Denna teknologi innebär bland annat följande för