• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pumpriset nu billigare än Såifa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Händer inte ofta. Men den veckan kan man tanka på annan Pump. Väldigt bra rabatt i HBK.

Hade tidigare Volvo kortet som gav hela.... 10 öre rabatt...

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Registrerar man sitt bankkort hos Preem, får man ytterligare 15öre/l rabatt på bemannade stationer (10öre på obemannat) mot det som står på skylten.
Accepterar de bara "bankkort"?
Märkligt isåfall, bankkort slutade jag med i mitten på 90-talet noll fördelar med dem.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Accepterar de bara "bankkort"?
Märkligt isåfall, bankkort slutade jag med i mitten på 90-talet noll fördelar med dem.
Nä, många kreditkort funkar också.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Skönt slippa kreditkort. Gillar att slippa få det jag konsumerar som en räkning. Trist.

Preemkortet är mitt enda med kredit och det tog emot....

JanB

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2025
Är det inte så att det är pumppriset som gäller om det är lägre?

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
pumppriset som gäller om det är lägre?
Om man tolkar texten ordagrant under förmåner, "!!OBS!! Det är alltid ditt gällande Preem/Såifa pris som gäller oavsett vad som står på stationen!" - så är det ganska tydligt att veckopriset gäller.

Och hos en "Husbilskompis" står det, "Ni har fast veckopris, som ändras varje måndag, alltså diesel!" - så det tolkar jag på samma sätt.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Just nu:
Pumppris
Preem Evolution Diesel23,67 kr/l22-03-16

Listpris Såifakort, där skall det för HBKs avtal dras av 1,13 kr litern.
Preem Evolution Diesel26,62 kr/l

"pumppris" är riktpris, det brukar vara några tioöringar billigare.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Kommer rabatten som klubben har att vara kvar på Preemkort eller ska man ansluta bankort?
Jag har precis skaffat mig Åfa-kortet som gäller hos Preem och Såifa.
På det kortet får man 1.14kr/l i rabatt på det listpriset som sätts varje måndag.

Oroligheterna i Ukraina har lett till att priserna åkt berg och dalbana, som tex denna vecka då dieselpriset ligger klart över ”skyltpriset” på stationen. Med andra ord får det kortet vila denna vecka och bankkortet ställer upp som stand-in.

Men tex förrförra veckan, så var Åfa-kortet ~4kr/l billigare än vad som stod på skylten.
Rabatten på kortet är kvar, men berg och dalbanan under terminspriset (veckopriset) har lett till att man kanske inte uppfattar rabatten.

Jag gissar att ordningen återställs på måndag…

sundquist

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
25938
Medlemskap
2024
Jag har precis skaffat mig Åfa-kortet som gäller hos Preem och Såifa.
På det kortet får man 1.14kr/l i rabatt på det listpriset som sätts varje måndag.

Oroligheterna i Ukraina har lett till att priserna åkt berg och dalbana, som tex denna vecka då dieselpriset ligger klart över ”skyltpriset” på stationen. Med andra ord får det kortet vila denna vecka och bankkortet ställer upp som stand-in.

Men tex förrförra veckan, så var Åfa-kortet ~4kr/l billigare än vad som stod på skylten.
Rabatten på kortet är kvar, men berg och dalbanan under terminspriset (veckopriset) har lett till att man kanske inte uppfattar rabatten.

Jag gissar att ordningen återställs på måndag…
Hej vad skrev du som företagsnamn ? Husbilsklubben eller ?

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Någon som vet vad diesel-priset på Åfa är denna veckan
Om man tittar på Preems lista, så är veckans pris med Såifs-kort 24,44kr/l - vår rabatt 1,14kr/l, dvs veckans pris 23.30kr/l.
Men jag skulle inte ta gift på det, utan det är bara en gissning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen