• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

protestera mot bensinpriset

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: protestera mot bensinpriset

Ja, Knallen vi har nog det bränslepris som vi förtjänar i förhållande till det vi röstat på och de övergripande klimatmålen.
50000 Husbilar gör ingen skillnad tyvärr så valet är nog inte att protestera utan om vi anser att husbilslivet är värt att försvara.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Knallen,

Jag har redigerat addressen så den blev rätt.
Vi har skrivit på både frugan och jag men livet i husbil är ju något annat än protest mot bränslepriser. Vår kraft ska riktas mot husbilsfrågor och inte slösas bort på frågor som drivs bättre av föreningar med tiofallt så många medlemmar!

F

F.d. 24280

Guest

Visst har man skrivit på..fast då i andras motororganizationers listor,skulle tro att många icke husbilsåkare betraktar oss som åker husbil som miljonerer åtminstone dom med nya och störe bilar.Och då skulle komma svaret direkt..vad gnäller Vi för..:)

F

F.d. 4879

Guest

Att skriva på protestlistor är ju bra (för samvetet) men är det någon som tror att det ger någon effekt? Ställ dej upp, kräv ett svar, ifrågasätt varför det behöver kosta så mycket. Det brukar ge resultat.

F

F.d. 24280

Guest

Nu har man skrivit på,men vad hjälper det!

F

F.d. 3605

Guest

Om nu höjda bränslekostnader kan rädda moder jord ,som vi har till låns av våra barn, kanske det behövs höjda priser.

Tycker Britt O Roger

F

F.d. 3605

Guest

Några fler som köpt utsläppsrätter ??

Britt O Roger

F

F.d. 839

Guest

Kölis,

Självklart har jag skrivit på ..

F

F.d. 52920

Guest

Några fler som köpt utsläppsrätter ??

Britt O Roger

Jag har fått utsläppsrätt som en gåva av min dotter o måg

IMGP8304Custom.JPG

F

F.d. 24280

Guest

Svårt egentligen att protestera mot bensinpriset!Tankade igår 95 oktanig för 11,29:- här i Motala.Det är väl inte överdrivet högt pris:) :)

T

tranebo3

Guest

HEJ, som medlem hade jag hoppats att HBK skall vara en opolitisk förening och inte en diskussionsplats om vi röstat till höger eller vänster. Bränslepriserna hade nog varit de samma oavsett vad vi röstar på. Ha det bra alla och en GOD JUL.
HBK medlem 303.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Det är precis det vi är, en opolitisk klubb med högt i tak i diskussionerna.

Men vissa inlägg kommer utanför marginalerna och rena övertramp påtalas av Web-redaktörerna, ordentliga övertramp redigeras/refuseras.

Detta får dock inte innebära att vi inte kan diskutera t ex skattepålagor bara för att de också är föremål för politisk debatt.
Men, och det är ett viktigt men, diskussionen skall vara utifrån vår syn som husbilsägare och inte politiskt färgad.

F

F.d. 3753

Guest

Spelar nog ingen roll om man röstat politiskt åt ena eller andra hållet, bränslepriserna är vi nog rörande överens om ändå.

F

F.d. 2621

Guest

Är det verkligen förenligt med grundreglerna för denna klubb, att detta forum ska kunna användas för debatt och tyckande om övergripande politiska beslut, som t ex skattepolitik och huruvida skattemedel från bilismens sida verkligen går dit de ska osv osv ??

F

F.d. 2621

Guest

Hoppsan - mitt ovanstående inlägg slank iväg innan jag var färdig.

Ja, jag tycker i varje fall inte att det är lämpligt att ha sådana debatter här på hemsidan. Risken är är ju uppenbar att det spårar ur i allmänt gnäll och att "vi skjuter oss i foten".

Om vi i HBK ö h t ska ge oss in i debatten, så anser jag, att det ska ske på styrelsenivå och inom evtl aktioner av motorbranschens intresseorganisationer.

Som någon sa så klokt tidigare - det viktigaste för oss är väl hur vi kan anpassa våra kostnader för husbilslivet till de faktiska villkoren som finns.

Toppen