• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ProSafe

F

F.d. 32985

Guest
ProSafe har vi haft i bägge våra husbilar och det har fungerat väldigt bra.
Det är aningen dyrt men jag tycker att man får bra saker för denna del.
Känns bra att ha möjlighet att skallarma då vi går och lägger oss. Då är flertalet luckor och bodelen larmat.
Nu när husbilen är på vintervila går det att följa via appen hur den t ex laddar och hur varmt / kallt det är i bilen.
 
F

F.d. 32985

Guest
Vi har inte under dessa sex år vi haft detta larm monterat haft några problem med rörelsedetektorn.
Är också övertygad om du får problem med larmet och kontaktar JR larm så löser de problemet. De är väldigt servicevänliga, ligger dessutom i närheten av dig.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Är det inte så att rörelsedetektorerna ska ”ta hand” om fönstren och takluckorna? Så sker i vår bil.
Skulle vi satt sensorer på fönster och takluckor skulle det bli mycket dyrt. 8 st sensorer till.
 

JohanÖ

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
25691
Medlemskap
2024
Jag har ett ProSafe larm i min husbil som jag köpte begagnad. Det har krånglat lite nu på slutet vilket säker kan bero på handhavandefel. Men jag ringde till JRL och jag får komma mer till dem så tittar de på det. De verkade trevliga och bra att ha att göra med, i alla fall på telefon.
 
F

F.d. 32985

Guest
Är det inte så att rörelsedetektorerna ska ”ta hand” om fönstren och takluckorna? Så sker i vår bil.
Skulle vi satt sensorer på fönster och takluckor skulle det bli mycket dyrt. 8 st sensorer till.

Så görs på vår bil också. Fungerat bra vid test men har ändock utökat med annan larmanordning också.
Jag har ett ProSafe larm i min husbil som jag köpte begagnad. Det har krånglat lite nu på slutet vilket säker kan bero på handhavandefel. Men jag ringde till JRL och jag får komma mer till dem så tittar de på det. De verkade trevliga och bra att ha att göra med, i alla fall på telefon.

Samma uppfattning som dig. JRL är väldigt serviceinriktade och vill att kunderna inte ska ha några problem.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Vi har Prosafe, nu på tredje bilen. Det fungerar utmärkt. Fönstren täcks av rörelsedetektorn när vi är på utsidan. När vi är på insidan så väljer vi Skalskydd så kopplas rörelsedetektorn ur. På alla fönster har vi billiga smålarm som tjuter om någon försöker något. Dörrarna blockerar vi o sussar gott.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Framför
Vad är det som avgör när ni är nöjda med larmet?

Jag har ett fabriksmonterat larm i min gamla husbil 2005,
jag använder det aldrig, men är nöjd med det :cool:
Framför allt gillar skallarmet det känns tryggt och vid ett tillfälle nere i Europa var det ett ”glatt” gäng som spelade fotboll nära husbilarna en lätt snedspark gjorde att vår bil träffades Larmet gick igång direkt med resultatet att gänget flyttade sig längre bort. Tycker sedan om att jag kan se position, temp o batteri i telefonen. Ett tredjeskäl är JR,s suveräna service Tummen upp för dem
 

Gösen

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Österåker
HBK-Nr
27088
Medlemskap
2024
Vi har PROSafe monterat i bilen, gjorde installationen själv. Jag håller med övriga om larmets förträfflighet, trygghetskänslan har påverkats positivt och det är väl det man eftersträvar? Förhoppningsvis behöver aldrig larmet utlösas men vi sover extra gott både i bilen och hemma/borta tack vare den känslan av trygghet som larmet gett.

Ett extra plus är att larmet kan styra olika funktioner i bilen, t ex start av värmare, tända utebelysning eller starta kylskåpet. Vi har kopplat in start av bodelsvärmaren samt motorvärmaren (oberoende av varandra) vilket gett oss ökad komfort och frihet med vetskapen att bilen är uppvärmd och/eller körklar när vi kommer till den.

Det finns säkert andra larm på marknaden som kan ge samma/motsvarande värde men vi valde PROSafe tack vare de goda recensionerna och rekommendationerna avseende JRL och deras goda support.
 
Toppen