• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Promobil

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sedan många år har jag inte prenumererat på någon husbilstidning, den senaste var Reisemobil Magazin på 90-talet.

Men nu slog jag till och tecknade en årsprenumeration på Promobil f.o.m. dec. 2012. Döm om min förvåning när jag förutom decembernumret dessutom fick hela årgång 2012 på CD-skiva. Väl mycket att bita i så här före jul, 12 x ca. 140 sidor! Tydligen praxis idag, i januarinumret ser jag att prenumeranterna som var med då fick hela årgång 2011 på CD.
Man kan undra hur dessa gratisutgåvor påverkar villigheten att betala prenumerationsavgiften, även om det är betydligt trivsammare att bläddra i en tidning jämfört med att stirra på datorskärmen? Men man får kanske utgå ifrån att denna CD inte följer med om man köper nr 12 som lösnummer?
aake

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Sv: Promobil

Jodå Aake,
Det tror jag. Köpte ett lösnummer i Heiligenhafen januari 2011 och där ingick Cd-skivan. Men den orkade jag aldrig igenom fast jag letade efter en speciell artikel. Kom nog bara igenom 4 nr :wink:

/Gunnar

F

F.d. 25023

Guest

Jag har varit lösnummerköpare några år. Promobil kan dock vara svår att hitta på alla ställen i Portugal och Spanien, fast man har lärt vilka som har den under åren.

Men nu har jag prenumererat den till iPad. En jättebra tidning även elektroniskt, borde vara exakt densamma + att den har lite mer bilder och även videor. Och priset var mindre än hälften jämfört med lösnummer.

Rekommenderas
Jyrki

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Samma princip på Svenska husbilstidningar också. Som ny i gemet började jag prenumerera på HusbilenTest under året, fick då med en Cd med årgångarna 2008-2011 (27 utgåvor) och sen för säkerhets skull har jag fått skivan igen, har nu 3 st likadana...

F

F.d. 55374

Guest

Tidningen kan man stoppa in under armen när
man skall iväg.den av papper alltså. Men hur
skall jag använda CDn? I husbilen sitter bara
en gammal kasettradio. Det blir nog till att lämna
CDn hemma.
Tommy R

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Kopiera in CD:n i datorn.., för en sådan har du väl med dig? (Bara frågar.., provocerar inte!) :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En 8-tums platta kan du också ha under armen (eller helst i en väska) och använda varsomhelst, alla nummer och årgångar med en vikt på ca 300 gram.

F

F.d. 55374

Guest

Krinil om jag skall släpa med mig datorn
behöver jag el och kanske grövre kabel.
ipad?????
Tommy R

Toppen