• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Promenadscooter

Peter Gutke

HBK Medlem
Kommun
Järna
HBK-Nr
40849
Medlemskap
2025
Hej

Är det nån som har med sig en promenadscooter med sig i husbilen?
Vad har ni för märke isf?
Är den hopfällbar?

Per o Anne

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2025

Per o Anne

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2025
Är det toppfarten som gör detta nödvändigt?
Ja Max 250W motor och max 25km/tim (Cykel) Över 250w max 25 km/tim moped klass 2 över 250w över 25-45 km/tim moped klass1 Den skall uppfylla flera saker med registrering belysning bromsar med mera.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Men det är ju en tricykel.... Då kan man väl köra den på ett vanligt B-kort... Eller..?

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Vi har en det är en äldre modell. lyfter bort batteriet tar bort stolen lyfter i framänden i garaget och lyfter in bak ånden utan ramp.
enkelt och praktiskt,

namvan

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
22511
Medlemskap
2025
Har du lite problem med balans eller liknande bör du ha fyra hjul.
Vi har en Eloflex hopfällbar rullstol på grund av balansen. Dyr men bra.

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Vi upplever attt platser som är lediga på campingar i Italien och Kroatien blir långt från havet. Åker man med ASCI kortet är det ofta område lite långt från havet. Så vi valde att istället för att slippa köra runt och leta efter bra platser valde vi att kompensera avståndet med något då fastnade vi för enl inlägg 7.
Vi upplever det som att många skulle vilja ha en. Perfekt till att tömma kemen. Har en hopfällbar elcyckel den används mindre.

Senast ändrad:

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
20250204_134543.jpg

Jag har ju sen flera år enkelt hopfällbar så den får plats framför passagerarstolen och sätts fast med säkerhetsbältet enkelt stadigt och bra. Kostade under 10000kr kör dagligen flera kilometer eftersom jag har svårt att gå. Bra när man handlar, kör in i consum och parkerar där. finns en omkopplare med ett läge för 5km om man ska köra bredvid en gående, den kan komma upp i 11km max 250w väger 17kg Batteriet är fast inbyggt väldigt bra att ha på marknader. Den betraktas säkert som handikappfordon kör mycket på trottoarer då slipper man enkelriktat. Har man som jag bekymmer att gå är den ovärderlig. Fanns på Amazon då, men den kräver tillvänjning lite svårkörd innan man blir van den upplevs som vinglig men det är så den fungerar bakhjulen är med och styr för att förhindra att man välter men det gör att det är lite som att köra i halt väglag bara att slappna av och låta den gå som den vill.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Ja Max 250W motor och max 25km/tim (Cykel) Över 250w max 25 km/tim moped klass 2 över 250w över 25-45 km/tim moped klass1 Den skall uppfylla flera saker med registrering belysning bromsar med mera.

Man kan välja toppfart/effekt. Det är bara att spärra den funktionen så gör den inte mer än ca 15 km/h. Jag skulle vilja se den polis som stannar en gammal gubbe på ett "handikapphjälpmedel" om man nu inte kör över fötterna på honom/henne i 40 km/h.
:wub::)

Toppen