• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

professionell klättrare söker smidig husbil

F

F.d. 7839

Guest
Hej,
mitt namn är Said Belhaj och jag är en professionell bergsklättrare från Göteborg. Jag har under flera år rest och bott runt om i europa under mina klättringar i olika ombyggda skåpbilar. Nu är det dags att gradera upp sig till något större och bekvämare. Husbilen får inte vara för stor då jag kör den på en hel del serpentinvägar, stannar på mindre parkeringar, inne i städer ibland osv. Iom att jag kör en del längre sträckor bör den inte vara för seg heller. Skulle den säcka ihop på kontinenten är det bra om bilen är av ett märke som lätt går att reparera, hitta delar till osv. Har tittat på bl a Burstner 530, Knaus 510, Weinsberg 540 osv, så runt den storleksordningen vore perfekt. Vore ytterst tacksam om någon kunde komma med lite råd ang dessa olika modellers för/nackdelar. Och dessutom, lönar det sig att köpa i Tyskland, har inte hittat några bilar som skiljer sig tillräckligt i pris på nätet ännu.

STORT tack på förhand!
Said Belhaj

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: professionell klättrare söker smidig husbil

Kör du där det är smalt så satsa på plåtis.

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025

Nu är det dags att gradera upp sig till något större och bekvämare.

då kanske inte avses plåtis?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Från ombyggd skåpbil till modern plåtis är steget ofta långt. Vad hjälper det med en stor och modern husbil om man inte når dit man vill!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Et sterkt kompromis for liten utvendig og stor innvendig er 4x4 Expedition Vehicle | Four by Four Travel Vehicle | 4x4 Motor Home som nå også skal være tilgjengelig i Europa. For Europa er Iveco Daily 4x4 mest aktuelle chassi, men også Fuso Canter 4x4 har brukbar service via Mercedes.

Kan en komme frem med kjøretøy så kommer en frem med noe slikt.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Det smartaste är tveklöst att köpa en pickup och sätta på en camper. Fyrhjulsdrift, hög- och lågväxel samt diffspärr och hög frigång. Dessutom kan du välja mellan ett flertal bilmärken som har mycket större servicenät än husbilar. Hör av dig till mig eller signaturen "Åkebo" om du vill veta mer.
//Conny

Toppen