F
F.d. 7839
Guest
Hej,
mitt namn är Said Belhaj och jag är en professionell bergsklättrare från Göteborg. Jag har under flera år rest och bott runt om i europa under mina klättringar i olika ombyggda skåpbilar. Nu är det dags att gradera upp sig till något större och bekvämare. Husbilen får inte vara för stor då jag kör den på en hel del serpentinvägar, stannar på mindre parkeringar, inne i städer ibland osv. Iom att jag kör en del längre sträckor bör den inte vara för seg heller. Skulle den säcka ihop på kontinenten är det bra om bilen är av ett märke som lätt går att reparera, hitta delar till osv. Har tittat på bl a Burstner 530, Knaus 510, Weinsberg 540 osv, så runt den storleksordningen vore perfekt. Vore ytterst tacksam om någon kunde komma med lite råd ang dessa olika modellers för/nackdelar. Och dessutom, lönar det sig att köpa i Tyskland, har inte hittat några bilar som skiljer sig tillräckligt i pris på nätet ännu.
STORT tack på förhand!
Said Belhaj
mitt namn är Said Belhaj och jag är en professionell bergsklättrare från Göteborg. Jag har under flera år rest och bott runt om i europa under mina klättringar i olika ombyggda skåpbilar. Nu är det dags att gradera upp sig till något större och bekvämare. Husbilen får inte vara för stor då jag kör den på en hel del serpentinvägar, stannar på mindre parkeringar, inne i städer ibland osv. Iom att jag kör en del längre sträckor bör den inte vara för seg heller. Skulle den säcka ihop på kontinenten är det bra om bilen är av ett märke som lätt går att reparera, hitta delar till osv. Har tittat på bl a Burstner 530, Knaus 510, Weinsberg 540 osv, så runt den storleksordningen vore perfekt. Vore ytterst tacksam om någon kunde komma med lite råd ang dessa olika modellers för/nackdelar. Och dessutom, lönar det sig att köpa i Tyskland, har inte hittat några bilar som skiljer sig tillräckligt i pris på nätet ännu.
STORT tack på förhand!
Said Belhaj