• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Professionell hjälp med import - erfarenheter?

K

Kalabra

Guest
Vi har hittat den modell vi vill ha men dessvärre är utbudet obefintligt i Sverige så Tyskland är valet då vi vill köpa begagnat.
Min fråga är om någon har erfarenheter av att använda de företag som hjälper till med importen?
För ca 20tkr "löser" de affären åt en och det kan kanske vara prisvärt om inköpspriset kan bli lägre, man slipper avsätta tiden för att hämta bilen etc.

Någon som har erfarenhet och kan komma med för- och nackdelar?

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Professionell hjälp med import - erfarenheter?

Jag har - kolla i tråden "Import från Tyskland". Där står allt. Vilka som hjälper till och vad det bör kosta.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Jag och ett par bekanta till mig har alla anlitat Per Pedersen på Husbilsshopen i Helsingborg för import. Han har fixat allt på bästa sätt. Visst smakar det så kostar det men för oss har det varit värt pengarna. Vill du fixar han allt så du bara hämtar bilen när han kört hem den till Helsingborg vill du komma billigare undan sköter han bara alla papper och så och du hämtar själv den i Tyskland.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Ett bra sätt att slippa besväret med att planera för en minisemesterresa, och dessutom har man ju då ingen möjlighet att slösa bort ytterligare pengar på "sidoinköp"!

Senast ändrad:

Lenima

HBK Medlem (P)
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2025

Jag och ett par bekanta till mig har alla anlitat Per Pedersen på Husbilsshopen i Helsingborg för import. Han har fixat allt på bästa sätt. Visst smakar det så kostar det men för oss har det varit värt pengarna. Vill du fixar han allt så du bara hämtar bilen när han kört hem den till Helsingborg vill du komma billigare undan sköter han bara alla papper och så och du hämtar själv den i Tyskland.

Instämmer. Jag har bara gott att säga om Per Pedersen på Husbilsshoppen.

Toppen