• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

problem med vattenpumpen

B

Bosse & IngaLill

Guest
Hej
Har problem med vatten pumpen, den pumpa stötvis som om kranen bara delvis är öppen med reducerad stråle.
Jag har rensat silen i filtret men strålen pumpar med regelbundet stark svag stark svag
stråle, pumpen är en shurflo 7/lit per min och är fem år gammal.
Kanske är det bara att byta pumpen. Eller har någon en idé vad det kan vara för fel och i så fall vad kan man göra ?,

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: problem med vattenpumpen

Har också samma problem ibland, men efter tips här på sidan fick jag ett svar som hjälper oss?

Jag tömmer varmvattenberedaren och fyller upp igen, när jag tycker att pumpen får gå för ofta. Detta hjälper i alla fall oss då vi inte har något extra expansionskärl.

Gör detta några gånger under sommaren.

//Tommy

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Hade samma problem när bilen va ny. Eftersom det va garanti fick jag ett expansionskärl inmonterat. Problemet löst.

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Jag fick en ny pump på garantin, den hackade fruktansvärt innan. Det någon nämnt här i forumet vad gäller att tappa ur och fylla upp varmvattenberedaren ett par gånner på året, är nog nödvändigt om man inte har möjlighet att montera ett expantionskärl. Det fanns ej plats att montera i mitt fall, men pumpbytet blev ju bra.
Bengt

H

Husbilgolf

Guest

Vattenpumpen går sønder om sand t.ex. kommer i vatnet. Førbrukningsvara, sa min handlare!

Toppen