• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med toalett Thetford 250

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Hej!
Jag har en 2008 och nu ska toaletten bytas. Hela installationen, sladdar och vattenslang, har lossnat flera gånger och det går inte att få in kassetten. Dessutom för den oljud när man använder den elektriska öppningen.
Har träffat flera som fått byta både två och tre gånger.
Det verkar som den nya modellen inte var helt utprovad innan den släpptes.
Hälsningar
Hans

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Problem med toalett Thetford 250

Hej,

Du har helt rätt! 250:an var totalt oprovat och icke färdigt när det släpptes.

Den säljs för övrigt bara för tillverkare, inte till privatpersoner. Vår -08, är också mycket dålig. Elöppning och stängning av luckan går överhuvudtaget inte, det bara rasslar i den! manuellt går den att öppna & stänga, om man tar det mycket varsamt.

Jag tycker att även kassetten är mycket sämre än den förra (200). Plastkvaliten, tätningarna osv är bara s.....

Thetford verkar inte kunna leverera nya toaletter till bytesbehovet! Vi måste vänta tills säljaren/leverantören får in de nya för att det hela skall bytas.

hälsning jyrki/274

Hjulnissarna

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024

Vi har också en Thetford 250 men med manuell öppning av bladventilen. Den lilla fläkten med kolfilter fungerade bra de första gångerna - sedan började den tjuta som en datorfläkt som sett bättre dagar..., dvs ett lager som inte mådde bra.
Ny fläkt kom i utbyte när jag kontaktade Thetford i Mölnlycke, bytte själv, enkelt. Fungerar nu tyst och bra - än så länge.

Sedan har vi problem medf indikeringen av "halvfull" och "fylld" potta. Den röda lampan blinkar alltid, även vid helt tom behållare. Har fått en ersättningsflottör (där man skurit av en bit av "plastflaggan" på flottören. Exakt samma problem. Nu är det ju så att man väl i de flesta fall kan se ner i behållaren om det är dags att tömma den men....

I övrigt har vi inte haft några problem med behållaren - möjligtvis skulle man vilja att spolningen hade varit lite mer "heltäckande" i skålen - nu får man ofta ta fram duschslangen och "spola lite extra"....

Hälsningar Boo

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021

Det verkar vara långa tider på utbytesdelar. Bengt i Örkelljunga vet inte när de får leverans från Holland på det de beställt.
Hälsningar
Hans

Toppen