• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med kylskåp, Adria 660 SP, 2009

F

F.d. 6061

Guest
Hej

Undrar om någon av er har ett tips på lösning på följande problem. Kylskåpet (Thetford, stor modell med separat frys och automatfunktion, se bild nedan.) fungerar på el, men inte på gas och 12-volt. När gasen är påslagen indikerar kylen att den funkar precis som den ska, men den blir inte kall. Kylen är omstartad flera gånger.
kyl.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Miata

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025
Sv: Problem med kylskåp, Adria 660 SP, 2009

Hej. Vi har en likadan bil, en -08a.

Uppträder problemet under körning, eller vid stillastående?

Vi har sedan vi fick vår bil haft problem med att få kylen och frysen att fungera under körning. Enligt både Adria och Thetford är det ett typiskt problem på vår bil. Det lär finnas många i Europa som väntar på ett de ska komma överens om hur det ska lösas. Om vi använder vinterluckorna under körning, så funkar skåpet någorlunda. Tydligen kyler fartvinden för mycket enl de som jag pratat med på Adria och Thetford.

Janne
:swoon:
 
F

F.d. 6061

Guest
Sv: Problem med kylskåp, Adria 660 SP, 2009

Underligt nog började kylen funka igen efter den stått en natt på el.
 
Toppen