• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med kontrollampan till färskvattentank

Tuppolino

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30419
Medlemskap
2024
Hej alla i klubben. Jag har ställt av HB och tömt vattentank . Problemet är att lampan på kontrollpanelen som indikera att tanken är tom inte sluta att blinkar.
Jag antar att det är inte bra om sensor skickar signalen i 5 månader utan paus. Skulle uppskattar om någon kan ge mig info för att koppla bort sensorn eller en annan lösning .
Tack, Franco
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, vet inte om du av någon anledning vill ha ström på i bodelen eller om du har en strömkabel inkopplad hela tiden för underhållsladdning, om inte så stäng av bodelen med huvudbrytarens hjälp.
Eller kanske säkrast även för annan ev. liiiten strömförbrukning, lossa anslutningarna till bodelsbatteriet/batterierna så allt blir avstängt.

Om du vill ha strömmen på så borde det gå att hitta någon koppling/anslutning från givaren som kan tas itur, men lite beroende på om signalen skall slutas eller brytas vid tom tank så är det inte helt säkert hur lampan reagerar, och då kan det behövas en bygel i kopplingen i stället för avbrott.

M.v.h. JANKRO.
 

Tuppolino

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30419
Medlemskap
2024
Hejsan, vet inte om du av någon anledning vill ha ström på i bodelen eller om du har en strömkabel inkopplad hela tiden för underhållsladdning, om inte så stäng av bodelen med huvudbrytarens hjälp.
Eller kanske säkrast även för annan ev. liiiten strömförbrukning, lossa anslutningarna till bodelsbatteriet/batterierna så allt blir avstängt.

Om du vill ha strömmen på så borde det gå att hitta någon koppling/anslutning från givaren som kan tas itur, men lite beroende på om signalen skall slutas eller brytas vid tom tank så är det inte helt säkert hur lampan reagerar, och då kan det behövas en bygel i kopplingen i stället för avbrott.

M.v.h. JANKRO.
Hej, tack för hjälpen. Ska koppla borta bodelsbatterierna. Mvh, Franco
 
Toppen