• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Frontgardin Elegance 2007 års modell

Thotto

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Norge
HBK-Nr
9574
Medlemskap
2024
Vi har et lite problem med plisegardinen i front-vinduet i vår Elegance 821 2007modell. Stangen som den glider på oppe ser ut til å være for kort, eller mangler lås (om det skal være der) Den faller løs og detter ned på førersiden. Det er en skjøt i midten av gardinen, der de 2 sidene møtes og holdes på plass av magneter. Oppe i midten er det en holder der stangen fra venstreside kommer igjennom. Der står det en skrue eller lignende inne i som høyre stang skal inn på. Men den er hos oss ikke festet der. Bare tredd inn på. Det er der jeg lurer på om det skal være et feste eller lignende. kan noen her hjelpe meg?
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Har samma problem på bil med garanti kvar, så den skall jag reklamera. Handtaget har ”nyckelhål” som skall sitta på två plaststift, men nyckelhålen på förarsidan är ju uppånervända, därför lossnar skiten. På passagerarsidan är dom på rätt håll. Sitter också en liten flärp som skall hjälpa till att hålla fast handtaget när det är inträtt i smala delen på nyckelhålet, men den har för liten låskraft.
 

Hanza

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024
Vi har en Elegance i710 med samma typ av plissegardin och som du skriver så möter stängerna varandra på mitten. Det finns inget annat fäste som håller ihop gardinstången men jag tog lite plast på fästet och sedan satte jag stången på plats igen, har fungerat i snart två år.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Har samma problem på bil med garanti kvar, så den skall jag reklamera. Handtaget har ”nyckelhål” som skall sitta på två plaststift, men nyckelhålen på förarsidan är ju uppånervända, därför lossnar skiten. På passagerarsidan är dom på rätt håll. Sitter också en liten flärp som skall hjälpa till att hålla fast handtaget när det är inträtt i smala delen på nyckelhålet, men den har för liten låskraft.
Precis samma på vår Adria, nyckelhålen på förarsidan är spegelvänd dvs nyckelhålet är uppochned det är passagerargardinen som dom använder även på andra sidan
Man måsta nog limma fast handtaget annars lossnar den.Man kan tycka att dom skulle gjort det på fabriken när dom snålat in på att bara göra en gardin och vända den
 
Toppen