• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med fridsam sömn

Lasse o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
504
Medlemskap
2024
Kerstin o Jag skulle ta vår husbil (8.85) och åka på vad vi trodde en lugn tripp till Ullared och sedan en sväng eventuellt till kusten. Började bra med gratis parkering vid Fegen, lugnt och skönt. Åkte sedan till Ullared, skulle inte ha gjort det (Trångt och varmt) Totalt utpumpade styrde vi kosan mot Grimetons radiostation. fÖR TYST OCH INTE EN ENDA BIL. Fick för oss att åka till Getterön, Många husbilar där, bra parkeringsplats trodde vi! Visade sig att ortens ungdomar hade Getterön som sin rallyplats, och då vi inte hade någon parkerad bredvid oss så var det ett perfekt område att spruta grus på. De höll på till halv tolv på natten! Suck!!!! Visa av erfarenheten tänkte vi att det nog skulle bli lugnare borta vid Bua hamn. Lycklig och belåten över att få en bra plats där börjar man koppla av framåt kvällen. Dags att sova! Men vad händer? Jo traktens ungdomar nu med trimmade mopeder använder hamnrakan som sitt fartåkarområde! Suck!!! Ej tillfredställd vad gäller sömnen så tar vi och flyttar vår bil till en P-plats vid Bua badstrand. Äntligen inga motorligister och fler husbilar kommer varför vi till slut är 7 st. Då vi sitter lugnt och konverserar, vad händer jo någon har ringt till Polisen!!!!!. Vi får dock stanna kvar över natten. Tar nästa dag och åker till Husbilsparkeringen vid fästningen i Varberg. Enligt grannen där kan man stå över natten. För säkerhetsskull går vi upp till Turistbyrån och får där beskedet att det är okay att övernatta. Glad i hågen cyklar jag iväg och Kerstin är kvar i husbilen. Mobilen ringer! Det är Kerstin, vi har påhälsning av Securitas som säger att det blir 500 kronor böte om vi stannar kvar över natten!!!! Suck vänder nu kosan mot Rödlix vandrarhem har förhoppning att finna andra husbilsåkare där men typiskt husvagnar och husvagnar och en husbil. De tar 200 kronor plus 40 el inte speciellt billigt. Men till slut fick man sova!!!!!!!!!!! Kan föresten tipsa om Fegens kiosk, Gårdscamping inne på Gården 60 kr natten.
 
Toppen