Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Jag fick en räkning för ett tag sedan på hela 75 NOK för att jag passerade Oslo via E6 i september förra året....
Obegripligt hur det kan löna sig att skicka ut en räkning utomlands på så låg summa...
I vilket fall så betalade jag den direkt. Igår fick jag en påminnelse, trots att jag betalat. Ringde då det telefonnummer som står angivet på hemsidan för kundtjänst. Satt i telefonkö i en halvtimma, (så nu är jag väl uppe i dubbla summan för vad räkningen var på).
Efter en halvtimma i telefonkön upplyste en automatisk röst om att man kunde bli uppringd :wall:...
Jag godkände då detta, och efter fem timmar hade fortfarande ingen från Fjellinjen ringt upp...
Ja, billigaste alternativet är väl att betala räkningen en gång till istället för att försöka nå detta företag...
Varför kan dom inte ha ett gratisnummer alt ett nummer dom snabbt svarar på för oss som ringer från utlandet? Dom är ju så måna om att få sina pengar från oss utlänningar, då borde dom se till att det går att nå dom på ett enkelt sätt. Hittar inga mailadresser eller kontaktforulär på hemsidan att fylla i, och förresten så svarar dom säkert inte på det heller...
Ska jag strunta i påninnelsen och förutsätta att betalningen och utskicket gått om varandra, eller ska jag betala en gång till eller ska jag sätta mig i en ny telefonkö??
/Annette
Obegripligt hur det kan löna sig att skicka ut en räkning utomlands på så låg summa...
I vilket fall så betalade jag den direkt. Igår fick jag en påminnelse, trots att jag betalat. Ringde då det telefonnummer som står angivet på hemsidan för kundtjänst. Satt i telefonkö i en halvtimma, (så nu är jag väl uppe i dubbla summan för vad räkningen var på).
Efter en halvtimma i telefonkön upplyste en automatisk röst om att man kunde bli uppringd :wall:...
Jag godkände då detta, och efter fem timmar hade fortfarande ingen från Fjellinjen ringt upp...
Ja, billigaste alternativet är väl att betala räkningen en gång till istället för att försöka nå detta företag...
Varför kan dom inte ha ett gratisnummer alt ett nummer dom snabbt svarar på för oss som ringer från utlandet? Dom är ju så måna om att få sina pengar från oss utlänningar, då borde dom se till att det går att nå dom på ett enkelt sätt. Hittar inga mailadresser eller kontaktforulär på hemsidan att fylla i, och förresten så svarar dom säkert inte på det heller...
Ska jag strunta i påninnelsen och förutsätta att betalningen och utskicket gått om varandra, eller ska jag betala en gång till eller ska jag sätta mig i en ny telefonkö??
/Annette