• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med blinkande innerbelysning

F

F.d. 50475

Guest
Har en helintegrerad Adria Sonic -12 som vi precis köpt.
Vi hade centrallåset låst under färden hem, helt plötsligt låstes det upp och takbelysningen runt taksängen och listen runt taket började lysa, precis som när man öppnar förardörren. Den dimrade ned efter en kort stund... men inte helt...
Den fortsatte att lysa mycket svagt och blixtrade till med några sekunders mellanrum.
Öppnar man dörren så tänds belysningen precis som den ska, men återgår till det svaga och blinkande igen.
Belysningsknapparna i bodelen fungerar perfekt att tända och släcka, men det lyser mycket svagt ändå.
Tar vi av polerna på bodelsbatteriet fortsätter det.
Tar vi av bilbatteripolen slocknar det.
Kan felet vara kopplat till bildörren, fel på batteriet eller vad?
Adria pratar om att det ev kan behövas en uppdatering av styrboxen...
Vi väntar på att dom ska återkomma.
Har någon varit med om något liknande?
//Monica
:confused:

Senast redigerad av en moderator:

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: Problem med blinkande innerbelysning

Lyser det svagt i bodelen även med bodelsbatteriet bortkopplat? Då är det någon överledning någonstans.
Gör det inte det, utan du bara menar lampan i förarhytten, skulle jag gissa på en av brytarea i dörrarna som är dålig. Men det kräver felsökning/mätning.

Edit: Tack, stavfelet åtgärdat :)

Senast ändrad:

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Sv: Problem med blinkande innerbelysning

Låter nog som Kenjon säger, överledning i några kablar till/i dörren eller felande brytare till dörren.

Felsökning som sagt.

Toppen