• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med backkamera

Jensa

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
41895
Medlemskap
2025
Backkameran i vår Benimar Tessoro 481 Northautokapp visar enbart mjölk, alltså en vit skärm.

På bruksanvisningen står det att den heter TFT LCD Monitor.

Någon som också har denna typen av backkamera och kan ge ett tips om vad som kan vara fel och hur det kan åtgärdas?

Jag har hittat fjärrkontrollen men batteriet i den saknar laddning. Enligt bruksanvisningen är där två funktioner på fjärrkontrollen som inte finns på monitorn. Dessa är: Menu options och Mode select. Ska köpa ett batteri och prova om dessa två knappar kan åtgärda problemet, men alltid intressant att veta om någon har haft samma strul.

Jopalm

HBK Intresserad
Kommun
Malmö
När vår skärm blir så är det dålig kontakt någonstans. Hittills har det hjälpt att knacka till skärmen lite för att få bild.

Jensa

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
41895
Medlemskap
2025
När vår skärm blir så är det dålig kontakt någonstans. Hittills har det hjälpt att knacka till skärmen lite för att få bild.
Jag får prova den metoden. Ska dock först köpa batteri till fjärrkontrollen och undersöka de två funktioner som finns på den men saknas på själva monitorn. Kan ju vara att det står i fel läge. Funkar inte det blir det till att knacka tre korta, tre långa och tre korta...

Toppen