• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Privat enkätundersökning

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Privat enkätundersökning

Stå övernatt på en parkeringsplats, aldrig för att inte blanda ihop parkering och camping.
Ställplatser i Tyskland o Italien, då blir det rätt ofta när vädret är lämpligt.
De ytterligt få gånger vi tar in på camping (Sestri Levante senast) där blev det markis ut.

T

Teddi

Guest

O vad är HBK ambassadör ?

ohh,,ja vet faktiskt inte,,ja vill fortsätta att vara den teddi ja alltid varit:D

men på något sätt kanske ja kan fortsätta aktiviteten i klubbens namn o inte privat,,

de blir ingen större skillnad för mej själv,

vi får se,,ja vill ändå slå ett slag för de lättvindliga;)

ja har aldrig varit nån kostymnisse,,men du får ställa frågan till styrelsen,,

men ja inbillar mej att vi behöver lite mer hjälp på traven från övriga medlemmar,,

tro mej:)de är ett ganska roligt jobb..ambassadör teddi:D

F

F.d. 50160

Guest

Så gott som alltid. om det inte stormar för mycket. Den är väl till för att användas. Eller visst....:oops:

F

F.d. 29925

Guest

Misstänker att bruket är högst individuellt, själv "nästan hatar" jag vevandet för att få ut lite duk vid sidan om bilen.
Men sambon är av en helt annan uppfattning och endast stark blåst kan få henna att inse att det kan vara olämpligt att veva ut duken.
(oftast är duken framme.)

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Har vevat ut den 1 gång för att se om den fungerade, det gjorde den så vi är nöjda:)

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Summa två gånger på två år och 2700 mil! Inte direkt sliten! Följde bilen annars hade vi nog lagt pengarna på lite gott vin istället!

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Ofta om det inte blåser o vi står på camping eller
på annat sätt betalar för oss. Fricampar vi har vi den aldrig
utfälld.
Gun&Ronny

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Vi har inte vevat ut markisen alls i år, förmodligen beroende på de husbilsplatser som vi valt att övernatta på. Det har liksom inte varit lämpligt.
V-backen :)

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Annvände markisen väldigt sällan på förra bilen
Har ingen på nya bilen har inte saknat den ännu

F

F.d. 5322

Guest

Ungefär 50/50 med liten övervikt till de som använder den sällan/aldrig.
Om jag räknat rätt.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Markisen alltid. Regnskydd, solskydd, vindskydd. Det läar lite när markisen är ute.

Vindskyddet så fort det blåser lite.

Bilagor

• Fricamp.JPG
    Fricamp.JPG
    155,7 KB · Visningar: 18
F

F.d. 55328

Guest

Om mina undanflykter inte räcker åker den ut, hon som ger mig mat vill ha ut den så fort vi stannat.
Den tid det tar att veva ut markisen, ta ut bord och stolar samt öppna ölen brukar vara gränsfall för att inte försmäkta av törst.
Däremot har stödbenen inte haft markkänning särskilt ofta (stödbens supen verkar vara på utdöende).

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Sommartid använder vi den oftast om det inte blåser, står vi på en anlagd ställplats med gräsytor (gästhamn eller liknande) och där det är skyltat att husbilar är välkomna att övernatta då åker hela ut och fästs i marken.

Men står vi på vanlig parkering eller annan plats med möjlighet till övernattning vevar vi ut den lite och använder fästena som sitter på husbilen, detta för att inte bli betraktade som campare, när vi sedan lämnar husbilen eller går in för kvällen tar vi naturligtvis in markisen och ev möbler.

//Tommy

F

F.d. 50036

Guest

Har ingen statestik men är ute när solen är stark om platsen tillåter.

Har tyvärr fått en markis som fåglarna älskar att skita på så det är inte min favorit att rulla ut den. Någon som vet om det finns någon behandling till markisen som gör den extra glatt så skiten inte fäster?

Rulla lungt Torbjörn

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

I princip alltid när vi står stilla i mer än ett dygn och det är molnfritt och >25 grader. Därav anledningen till att vi ej valt bort markis vid köpet.
Trots att vi varje sommar föredrar att tina upp permafrosten ur knäna känns det skönt att sitta under markisen efter en hel dag i solen när det fortfarande är 25-30 grader och gassande eftermiddagssol.
//Kjell

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Använder alltid markisen när tillfälle ges. Undantaget när det blåser mycket eller kraftigt regn. Kan inte tänka mig att vara utan markis. Det känns som om det finns mycket annat man kunde lämna hemma om man vill spara vikt.
Mvh... Ce-eN !

F

F.d. 25246

Guest

Ofta där det inte stör och uppfattas som camping. Har hundar och dom gillar skugga ömsom sol så dom far fram å tillbaka själv sitter jag gärna i skuggan under markisen lite mysigt...

Men visst det är ett vindfång man får passa den och inte lämna den ute över natten.
Så här på hösten är den bra tar då daggen på kvällen, vevar ut den på morgonen för tork.

Mikkeman

Toppen