• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 Prisnivåer på 12V Litium

m_camper

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
34805
Medlemskap
2024

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
562
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Amazon känns ganska tryggt att handla från när man väljer säljs av amazon och fraktas av amazon. Finns billigare då men en del av batterierna har Will Prowser testat med bra resultat antar att det faktiskt känns säkrare än att köpa de dyra för vad har man egentligen för garanti eller göder man bara de som sitter och tjänar pengar på sk. märken som man oftast inte vet något om.
Jag tror att det kan vara större risk att köpa batterier eftersom det krävs en del manuell handpåläggning cellerna kan vara bra men sen kan det ju vara väldigt illa med monteringen.
Solpaneler däremot är ju en annan sak med avancerande maskiner som gör dom liknande teknik som krävs för att göra integrerade kretsar som sitter i allting numera. Går inte att fuska på samma sätt, det är klart att man får kanske räkna med att de billigare panelerna har kortare livslängd en de som har speciellt glas och en förväntad livslängd på många år. Men de räcker kanske en uppskattad livslängd på husbilen.
 
Toppen