• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 Pris LiFePo

Kristian

HBK Intresserad
Kommun
Hudiksvall
Någon som har ekonomi kunskaper kanske kan svara på min fråga, tror ni att LiFe batterierna kommer att falla mer/mycket i pris nu när Trumpen har höjt tullarna mot Kina?
Jag tänker närmast att batterierna Kina tillverkar kommer att dumpas i Europa istället.
Jag planerar att köpa ett batteri närsom inför sommaren, men jag kanske ska avvakta ett tag istället.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Någon som har ekonomi kunskaper kanske kan svara på min fråga, tror ni att LiFe batterierna kommer att falla mer/mycket i pris nu när Trumpen har höjt tullarna mot Kina?
Jag tänker närmast att batterierna Kina tillverkar kommer att dumpas i Europa istället.
Jag planerar att köpa ett batteri närsom inför sommaren, men jag kanske ska avvakta ett tag istället.
Sen kan det vara så att när sommaren närmar sig så vill många köpa och pris går upp.... men bara antagande. Det kan man inte veta....

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Om man omvandlar priset i dollar till sv.kr på batteri som skulle säljas i USA en vinst.
Batteri runt 2000-3000 lite en hundring som hundägaren sa.
Men lite dyrare kanske
PÅ tre åt har mina Elfhunb från 4200 till 2200 med blå tand bara att kolla om det blir fel 2-5 ärs garanti.
Mitt keepwort 100ah tempen 41 gr vid uttag på 1200 w till 30% blev en cyckel vid laddning tog 13 timmar med 7 amp laddning,
Inga problem att köpa i den prisklassen har ebl 101 owp laddare i bilen .den ger 10-18 amp.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Priset på LiFePo4 är nu nere på 4000kr för ett 100 Ah batteri. Sen skiljer det med eller utan vämepaket och BT. Jämför med ett AGM blybatteri

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Kan du verifiera det? Väldigt många komponenter och t o m celler, i det som finns i LiFePo4 batterier, "made in Europe", kommer från Kina.
Visst kommer de från Kina, men det säger inte att de har samma kvalitet! När du beställer som företag i större antal från Kina kan du specificera komponenter inom vida gränser, alltifrån billigt, bara billigt, till bra kvalitet eller mycket bra kvalitet. Det verkar som att det finns ett önsketänkande i samhället att bara jag köper billiga produkter tillräckligt ofta så finns det en leverantör som monterar de dyraste komponenterna i den billigaste produkten och säljer den till det lägsta priset. Det stämmer inte! Kineser har gjort affärer medan vi här gick i björnfäll och gör inga idiotaffärer.
Hur kan jag veta detta? Jag har gjort affärer professionellt med Japan, Taiwan, och Kina, och även rest runt i Kina och besökt fabriker som normalt inte är öppna för västerlänningar.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Visst kommer de från Kina, men det säger inte att de har samma kvalitet! När du beställer som företag i större antal från Kina kan du specificera komponenter inom vida gränser, alltifrån billigt, bara billigt, till bra kvalitet eller mycket bra kvalitet. Det verkar som att det finns ett önsketänkande i samhället att bara jag köper billiga produkter tillräckligt ofta så finns det en leverantör som monterar de dyraste komponenterna i den billigaste produkten och säljer den till det lägsta priset. Det stämmer inte! Kineser har gjort affärer medan vi här gick i björnfäll och gör inga idiotaffärer.
Hur kan jag veta detta? Jag har gjort affärer professionellt med Japan, Taiwan, och Kina, och även rest runt i Kina och besökt fabriker som normalt inte är öppna för västerlänningar.
Absolut. Det jag vänder mig mot är resonemanget att allt från Kina är skit.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Absolut. Det jag vänder mig mot är resonemanget att allt från Kina är skit.
Jag uppfattar egentligen att motsatsen är vanligare, många vill påstå att de som är seriösa och marknadsför en bra produkt till ett givetvis högre pris anklagas för att sälja samma produkter som de billigaste men för ett högre pris.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jepp den köpte jag... Helt annan sprutt i truma pannan nu. Tänker på fläkthastighet..

Grader A celler i den. Tackar tackar synd att det inte ryms 2 st i mitt utrymme eller en större. Men jämfört med mitt gamla agm 62% lättare och går att använda 90% av AH jämfört med AGM 50%

Toppen