• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Premiärtur

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Skyltarna har kommit! Det måste firas direkt med en liten tur. Det blev en Hymer Exsis 588, 2015, 150 Hk med Comformatic låda. Bilen hämtades från Skandic i Harrislee. Kan verkligen rekommendera dem. Ronni försäljaren snacker dansk så det är inga problem med språket. Bilen gick som en dröm med en bränsleförbrukning på 0,86 L/mil. En fordonsskatt på 5140 kr/år tycker jag är helt ok.
Nu gäller det att få grejorna på rätt plats, men upplever att förrådsutrymmerna är minst lika bra som i Adrian vi hade tidigare.

Lars

Senast ändrad:

framat

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7168
Medlemskap
2025
Sv: Premiärtur

Hej.
Kan inte annat än instämma i dit omdöme om Ronni i Harrislee. Vi köpte en Duo Mobil där i april och är mycket nöjda.
Vi Skåningar tycker t.o.m. att han pratar ganska bra svenska.
Lars

F

F.d. 55665

Guest
Sv: Premiärtur

Vi har en Excis 588 2014. Mycket nöjda med den! Att den är lite smalare känns bra när man parkerar, men märks inte så mycket inne i bilen. Och att den har så låg vikt känns väldigt bra. När vi maxade allt och vägde oss hade vi 250 kg kvar om jag minns rätt. Förvaring, kök, dusch, det mesta var precis som vi ville ha det.

Håll utkik för: Motortrappan, den fick bytas på garantin. I övrigt beroende på hur noga man är, lite plastlister som man kan fixa till själv, tex listen runt fönstret i dörren vill gärna ramla av (den som går runt hålet för draperi/flugnät). Men det är ju inte så tokigt när man hör vad andra råkar ut för.

Toppen