• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Premiärtur med nya Hondan...

M

Matts Torebring

Guest
För första gången i mitt liv sitter jag och kör en motorckel. Jag ser hur ni ler åt mig, ni som åker Honda Gold Wing och dylikt. Dessa 125 cc får räcka till mig och frugan på våra utflykter hemma och i Spanien & Portugal i sommar.
Det blev en runda i Aneby kommun på lite mindre vägar och ett stopp hos goda vänner i Aneby som skrattade gott åt mig. Drygt tre mil och toppfart 8o km på något ställe blev det. Min slalomdress funkade bra i kylan. Ögonen rann så jag såg knappast. Kanske måste det bli ett par extra glasögon. Mvh Matts Torebring

Bilagor

• IMG_0460.JPG
    IMG_0460.JPG
    2,7 MB · Visningar: 8
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Premiärtur med nya Hondan...

Själv kör jag 1700 cc men inte ler jag åt dig för det. Ett utmärkt färdsätt, speciellt i trafikerade områden där det är svårt att ta sig fram överhuvudtaget.
Så upp med den på en ställning bak, du har ju en bil som tål det, och så iväg på olika exkursioner.

Jag hade gjort samma sak om jag kunde fått med frugan på bönpallen men se det går inte.

Lycka till och kör försiktigt

F

F.d. 7502

Guest

Jag har min egen lilla Italienska som visserligen är på 250 kubik, men ändå kan ge lite fjollvarning när man står vid rödljusen och en gubbe dyker upp bredvid med massor av kubik. Men när det slår om till grönt visar man det italienska temperamentet och drar ifrån... nåja i alla fall upp till 70 -80 knyck.
Jag hittade en släpkärra i tyskland där hon står tvärställd bakom husbilen, det kommer att bli min lösning till sommaren. Även barnbarnen gillar Vespan som synes, det går att locka upp rödingen i 120 knutar men då är det inte jättekul med de små hjulen i kurvorna.

Bilagor

• IMG_2442.JPG
    IMG_2442.JPG
    3,3 MB · Visningar: 6
F

F.d. 5798

Guest

Glöm inte att köpa ett par ordentliga skinnhandskar till frugan åxå och gärna varsin ryggplatta.
Har själv kanat endel på asfalt genom åren och vet att skydd kan man inte få förmycket av.:mcride:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

För första gången i mitt liv sitter jag och kör en motorckel. Jag ser hur ni ler åt mig, ni som åker Honda Gold Wing och dylikt. Dessa 125 cc får räcka till mig och frugan på våra utflykter hemma och i Spanien & Portugal i sommar.
Det blev en runda i Aneby kommun på lite mindre vägar och ett stopp hos goda vänner i Aneby som skrattade gott åt mig. Drygt tre mil och toppfart 8o km på något ställe blev det. Min slalomdress funkade bra i kylan. Ögonen rann så jag såg knappast. Kanske måste det bli ett par extra glasögon. Mvh Matts Torebring

Ser fint ut vi får våran troligen till veckan fick tag på en 2010 i samma färg som din lite för kallt här uppe ännu just nu -11
Körde XR 600R på mitten av 80 talet (enduro 4takt)

M

Matts Torebring

Guest

Glöm inte att köpa ett par ordentliga skinnhandskar till frugan åxå och gärna varsin ryggplatta.
Har själv kanat endel på asfalt genom åren och vet att skydd kan man inte få förmycket av.:mcride:
Handskar och hjälm har hon fått men inte ryggplatta. Jag kommer att köra lugnt med Tant på bönpallen.

F

F.d. 2669

Guest

Grattis till hojen användbar o trevlig. Men jag håller med om skydden du vet att utrycker "textilbroms" får en helt annan betydelse på motorcykel än i slalombacken så palta på er och njut av utflykterna.
Stickan SMC instruktör, det blir lite mer tyngd då...:mcride:

F

F.d. 16416

Guest

Roadwork,

Ser verkligen läcker ut. Får lite nostalgiska vibbar från sent 50-tal, då lyckan var att köra min Lambretta 175 cc. Kardanaxeldriven!!!!
Om vi gubbar ler, Matts, är det bara av glädje! Allt på två hjul med motor är härligt att köra.

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55416

Guest

Det ser härligt ut, njut av turerna, det är alltid lika trevligt att ta en tur på tvåhjulingen, stor eller liten MC spelar ingen större roll.
:mcride: :mcride:

Vaktis

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
5195
Medlemskap
2026

Vet hur härligt det känns med vinddraget i ansiktet. Jag har själv en Pan European, 1100cc, i garaget.
Men den har bara fått stått still nu i 2år.
-Det blev ju roligare o bekvämare med husbilen, tycker vi.
OCH nu åker hustrun gladerligen med i husbilen. Så blev det aldrig på mc'n :cool:
Jag får inte tiden att räcka till med att köra hojjen. Kanske sälja av den i stället?
Det kanske är som man säger:
"skillnaden på pojkar o män är priset på deras leksaker"
:mcride:

Kör lugnt
mvh /Vaktis

F

F.d. 7502

Guest

Kul på hjul, ja den där röda Piaggion är hyggligt pålitlig oxå med sin fyrtaktare under sadeln, sen har den en närmast magnetisk inverkan på kvinnor, alla vill åka med .... bättre än en hundvalp. Vespa är ett civiliserat fordon.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen