• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Preems nya miljödiesel

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Skulle vara intressant att höra vad alla ni tekniskt bevandrade medlemmar tycker/tror om Preems kommande miljödiesel. Det enda personliga erfarenheten jag har om svenska miljödieslar det är att jag skyr den som pesten och alltid ser till att ha i det närmaste tom tank när jag kommer till Tyskland.
Staffan

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Preems nya miljödiesel

JAHA ,det blir väl som vanligt ,släpps ut på marknaden utan riktiga tester, till följd att det blir vi bilister som får ta smällen när pumpar o packningar lägger av, Ja forsätter i alla fall att tanka vanlig Diesel tv,hälsningar Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Menar du Preem Evolution Diesel som kom för ett år sedan?
Den har inblandning av tallolja och sänker förbrukningen anser många.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Menar du Preem Evolution Diesel som kom för ett år sedan?
Den har inblandning av tallolja och sänker förbrukningen anser många.

Ja, Anders, jag menar denna diesel. Men finns det inga som har provat den i husbilen och kan ge ett personligt omdöme baserat på praktiskt användande? Anders säger att mänga anser ..., men var finns dessa "många". Saknas de helt här i klubben?

mvh
Staffan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ja, Anders, jag menar denna diesel. Men finns det inga som har provat den i husbilen och kan ge ett personligt omdöme baserat på praktiskt användande? Anders säger att mänga anser ..., men var finns dessa "många". Saknas de helt här i klubben? mvh Staffan

Ämnet har diskuterats tidigare i flera trådar, bl.a. här: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/361839

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Hej

Jag har tankat och kört på Preems miljödiesel, i husbilen, sedan den kom. Märker ingen skilnad mot annat bränsle i Sverige. Dock märks skillnad när jag tankat diesel i övriga Europa. I övriga Europa har man högre energivärde, så bilen går både bättre och snålare på denna dieselkvalitet.

Kjelle

arnda

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
9580
Medlemskap
2025

Hej, Preems diesel har jag använt i husbilen hela förra sommaren ca 1000 mil, samt kört min Volvo V70 på samma bränsle ca ca 1000 mil också. Har inte märkt att det skulle vara något skumt med den. De har testat och fått mycket ros för den sedan den kom på marknaden av bla Motormännen. Det kommer snart större inblandning av miljökomponenter i samtliga bräslebolagstankar. Ni vet väl att genom Motormännen får man rabatt på bränslet även på obemannade stationer, 20 öre. Ha det arne

Toppen