• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Preem LPG tankning Göteborg stängt...

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Hej.

Jag har vart på Preem o försökt att tanka min gasoltank sedan helgen.
Men stationen är stängd och det finns ingen information om när eller om de kommer att öppna igen.

Jag har mailat Preem och de svarar att stationen är öppen... Men det är ett stort jallusi neddraget för ingången samt rutorna på stationen.
Man kanske skall ta med egen kofot så att man kan komma in i lokalen o starta LPG pumpen ;)

//Freddy

Cittran

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1365
Medlemskap
2025
Sv: Preem LPG tankning Göteborg stängt...

Vi var vid Preem Järnbrottsmotet i lördags för att tanka LPG men där var stängt. Där fanns kunder som tankade bensin/diesel genom kontoautomaten men jag kunde inte finna någon möjlighet att få LPG-pumpen att fungera via kontoautomaten.

I morse ringde jag Preems kundtjänst och fick till svar att stationen var stängd tills vidare, men kundtjänsten kunde inte upplysa om orskaen. De hoppas att det skall lösa sig så snart som möjligt och att stationen skall kunna öppna igen. De hade inte heller någon uppgift om huruvida man skulle kunna tanka LPG via kortautomaten.

/Lennart

F

F.d. 53041

Guest

När jag fyllde för ett par veckor sen sa personalen att det var ägarbyte på gång. Vi får väl hoppas att de nya ägarna fortsätter med lpg hanteringen, och snart öppnar....

F

F.d. 50609

Guest

Senaste nytt...jag står på preem just nu , vardagar 06-14 , gäller just nu pga ägarbyte, beräknas ca 2 veckor innan man återgår till normala öppettider.
Har även framfört önskemålet om att få LPG tankning ansluten till kortautomat, säg gärna till ni andra också så dom förstår omfattningen av problemet.

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

Vi tankade LPG där för fem veckor sedan. Då berömde jag anläggningen o frågade om omsättningen på gas. Vi husbilar tillför kanske inte så mycket...

Enligt ägaren så var gasens framtid säker, de omsatte flera ton per månad. Främst till Polska hantverkare o Tyska turister. Så efterfrågan tycks finnas och vi hoppas att den nya ägaren snart etablerat sig, hälsar Björn

F

F.d. 50609

Guest

Ja det går att tanka men med begränsade öppettider ( se ovan)

För att få veta mer ring till stationen på 031-7094800

Toppen