• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Preem diesel nyhet

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Låter bra men hur vet man att man tankar det. Solna prem har fortfarande innehålls lapp som visar inblandning före sänkningen som va när Miljöpartiet styrde regimen. Verkar dåligt med uppdaterat info om vad man tankar
Eller så har de ännu ej tömt sina tankar och fyllt på av den nya eftersom det är ganska nytt.

Västkustcamparen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2025
Nej jag menar klisterlappar på pumpar i Solna som ska sitta där enligt lag, miljöinformation på pumpen. Dom är från 2023. Kommer inte ihåg månaden. Ska kolla när jag tankar nästa gång.
De klisterlapparna är alltid (minst) 1 år gamla.
Möjligen kan det stå B0 på pumphandtagen för de mackar som nu har ersatt RME med HVO

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
HV0 ska ha bättre lagringsegenskaper är RME. Men har HV0 bättre lagringsegenskaper än ren blankdiesel? Varför ska det stå B0 på pumpar som fortfarande har 7% vegetabilier, matrester eller vad det nu är, i dieseln? Blir gärna uppdaterad om jag är ute och cyklar!

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
HV0 ska ha bättre lagringsegenskaper är RME. Men har HV0 bättre lagringsegenskaper än ren blankdiesel? Varför ska det stå B0 på pumpar som fortfarande har 7% vegetabilier, matrester eller vad det nu är, i dieseln? Blir gärna uppdaterad om jag är ute och cyklar!
Vi kanske kan kalla den BH7 :twitcy:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Varför skulle man göra så? :wideeyed:

Toppen