Per & Carina
HBP Admin
Eftersom vi har rabatterat pris på diesel från Preem/SÅIFA.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Låter bra men hur vet man att man tankar det. Solna prem har fortfarande innehålls lapp som visar inblandning före sänkningen som va när Miljöpartiet styrde regimen. Verkar dåligt med uppdaterat info om vad man tankarEftersom vi har rabatterat pris på diesel från Preem/SÅIFA.
Eller så har de ännu ej tömt sina tankar och fyllt på av den nya eftersom det är ganska nytt.Låter bra men hur vet man att man tankar det. Solna prem har fortfarande innehålls lapp som visar inblandning före sänkningen som va när Miljöpartiet styrde regimen. Verkar dåligt med uppdaterat info om vad man tankar
Tankarna är nog tömda sen länge. Informationen är från 2023 då det var mer än 20%reduktion i dieselnEller så har de ännu ej tömt sina tankar och fyllt på av den nya eftersom det är ganska nytt.
Vad menar du, pressmeddelandet från PREEM är från 2024-11-05Tankarna är nog tömda sen länge. Informationen är från 2023 då det var mer än 20%reduktion i dieseln
Nej jag menar klisterlappar på pumpar i Solna som ska sitta där enligt lag, miljöinformation på pumpen. Dom är från 2023. Kommer inte ihåg månaden. Ska kolla när jag tankar nästa gång.Vad menar du, pressmeddelandet från PREEM är från 2024-11-05
De klisterlapparna är alltid (minst) 1 år gamla.Nej jag menar klisterlappar på pumpar i Solna som ska sitta där enligt lag, miljöinformation på pumpen. Dom är från 2023. Kommer inte ihåg månaden. Ska kolla när jag tankar nästa gång.
Solna står det B7De klisterlapparna är alltid (minst) 1 år gamla.
Möjligen kan det stå B0 på pumphandtagen för de mackar som nu har ersatt RME med HVO
Inte bättre men lika.Men har HV0 bättre lagringsegenskaper än ren blankdiesel?
Vi kanske kan kalla den BH7HV0 ska ha bättre lagringsegenskaper är RME. Men har HV0 bättre lagringsegenskaper än ren blankdiesel? Varför ska det stå B0 på pumpar som fortfarande har 7% vegetabilier, matrester eller vad det nu är, i dieseln? Blir gärna uppdaterad om jag är ute och cyklar!
Varför skulle man göra så?HV0 ska ha bättre lagringsegenskaper är RME. Men har HV0 bättre lagringsegenskaper än ren blankdiesel? Varför ska det stå B0 på pumpar som fortfarande har 7% vegetabilier, matrester eller vad det nu är, i dieseln? Blir gärna uppdaterad om jag är ute och cyklar!
Nu snackar du typ BH kupa!Vi kanske kan kalla den BH7
Vet vi det?Inte bättre men lika.
Du menar varför det skulle stå B0 på pumpen? Förslag ovan i tråden.Varför skulle man göra så?
Du får ursäkta, men jag förstår fortfarande inte varför någon skulle klistra B0- märken på pumpar där det fortfarande är B7 kvar?Du menar varför det skulle stå B0 på pumpen? Förslag ovan i tråden.
OK. Ska försöka vara tydlig! Som jag tolkade inlägg #7 skulle inblandning av HV0 jämställas med blankdiesel, dvs B0.Du får ursäkta, men jag förstår fortfarande inte varför någon skulle klistra B0- märken på pumpar där det fortfarande är B7 kvar?
Misstror du branschens information?Vet vi det?
Jo det gör jag. Även dom felar ibland med dyra konsekvenserMisstror du branschens information?