• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pröjsar för ett år till

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Hej. Nytta och nöje med det jag tycker kul att läsa om, Kan jag få slippa betala det jag inte tycker om som skrivs eller. Kan man spärra detta?
//
Gert

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Pröjsar för ett år till

Under ämnesverktyg kan man ignorera valt ämne.
I kontrollpanel kan man ignorera användarnamn och slipper då alla inlägg från denna användare.
Det går också bra att ignorera hela forum från att dyka upp under olästa inlägg.

Så det finns många möjligheter att slippa det brus som alltid finns i forumet.

F

F.d. 17667

Guest

Hej. Nytta och nöje med det jag tycker kul att läsa om, Kan jag få slippa betala det jag inte tycker om som skrivs eller. Kan man spärra detta?
//
Gert

Hej,
Jag vet inte om det är svar på din fråga, men det finns ett verktyg under rubriken ämnesverktyg som heter "ignorera detta ämne". Jag använder det själv ganska ofta då jag finner ämne som ointressant eller då trådar tenderar att spåra ur med främst ohövligheter.
Trådar som ofta spårar ur är de som omfattar "tyckande" i olika ämnen företrädesvis "under markisen", vilket i sig är märkligt då ledordet för ämnen under den rubriken är gemytlighet. De mer sak-/fackinriktade ämnenena med teknikinslag håller oftast, inte alltid, en bättre ton.

Så tycker jag, men det finns säkert andra som tycker annorlunda

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag tycker forumet tillför enormt mycket energi och kunskap. Den lilla promillen som "tar" energi är försumbar och tillför oftast glädje och skratt i slutänden. :)

Nu går det inte att värdera forumet i pengar men en sak är solklar. Avkastningen på investerad 100-lapp är avsevärt större än någon annan känd investering. Tänk så himla många trevliga människor vi har träffat genom husbilsklubben, helt otroligt. :) :)

Vi har betalt till 2018. Man vet inte hur länge man lever. ;)

:) :)

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Får man Pensions rabatt på avgiften.? Ju närmare 100 desto billigare avgift.
Avgifter skulle vara ålders baserad: 100 år = 0 Kr 65 år och yngre = 100kr
/Vidhem

F

F.d. 14324

Guest

:twitcy:

Vidhems modell dödar klubbens ekonomi, Kenths modell dödar forumet,, en enklare väg med samma resultat borde väl vara att helt enkelt slå av strömbrytaren! :D

Obs, detta är enbart ett skämt utan några djupa konspiratoriska baktankar! :)

Ps, jag läste tråden från början nu och konstaterar att jag är way off topic, ber om ursäkt för det.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej
Får man Pensions rabatt på avgiften.? Ju närmare 100 desto billigare avgift.
Avgifter skulle vara ålders baserad: 100 år = 0 Kr 65 år och yngre = 100kr
/Vidhem

Eller helt åldersrelaterat. 1 krona eller 2 per uppnådd ålder vilket kanske skulle innebära en föryngring i medlemsskaran?

Det är ju vi pensionärrer som bevisligen har bäst köpkraft.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Under ämnesverktyg kan man ignorera valt ämne.
I kontrollpanel kan man ignorera användarnamn och slipper då alla inlägg från denna användare.
Det går också bra att ignorera hela forum från att dyka upp under olästa inlägg.

Så det finns många möjligheter att slippa det brus som alltid finns i forumet.

Om det ändå gick se vilka som helt blockerar mina kloka inlägg, då kunde jag hämnas genom att blockera dessa omdömeslösa figurer!:D

aake

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Eller helt åldersrelaterat. 1 krona eller 2 per uppnådd ålder vilket kanske skulle innebära en föryngring i medlemsskaran?

Det är ju vi pensionärrer som bevisligen har bäst köpkraft.

Och överallt läser man att pensionärerna har det sämst ställt med dåliga pensioner, blir vi yngre lurade? ;):D

/Pelle

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Jag tycker då att allt är bra som det är och det har ju fungerat perfekt i flera år.
Man läser väl bara den tråd man är intresserad av. Har många gånger som jag börjat slöläst vissa trådar och helt plötsligt så blir det intressant. Har funnit en hel del läsbart av eget intresse och till på köpet så blir man t.om allmänbildad och lär sig om sånt som man absolut inte hade intresse eller var av från början.

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Avgiftsänkningskraven rimmar illa, med tanke på att vi för fram krav/önskemål på ställplatser till alla kommuner och näringsidkare och för dom säger vi ju att vi en lönsam fritidsgrupp

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Avgiftsänkningskraven rimmar illa, med tanke på att vi för fram krav/önskemål på ställplatser till alla kommuner och näringsidkare och för dom säger vi ju att vi en lönsam fritidsgrupp

Jag tycker man ska höja medlemsavgiften med 100 kr och sedan lotta ut 2 husbilar/år på medlemsnumret på dom som medverkar på årsmötet.

Då blir det lite drag...:)

Toppen